woensdag 5 augustus 2009

Zomerse dag

Op een zomerdag zoals we deze week elke dag hebben, heb ik heimwee naar de periode toen ik ging werken. Tijdens de zomerperiode was het daar altijd kalm. Ik kon gemakkelijk een snipperdag (of halve dag) nemen. Het moest wel 2 dagen van voordien aangevraagd worden, alhoewel dit niet altijd strikt werd nageleefd. Ik nam toen verlof en ging met de kinderen ergens naartoe of zocht werk die ik buiten kon doen zoals gras afrijden of strijken. Zoiets is natuurlijk niet meer mogelijk. Aan de andere kant, hier kan ik mijn venster wagewijd open zetten en genieten van de warmte, op mijn werk was er airco en kon er geen enkele venster open. Zo heeft alles zijn voor- en nadelen.

Maar om toch te genieten van de zon, zou ik deze avond willen fietsen. We hebben deze zomer nog niet veel gefietst. Als we op tijd kunnen vertrekken, kunnen we toch nog een redelijke toer fietsen. Ik hoop dat het lukt. Want hier weet je dat nooit. Er kan altijd iets tussen komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten