woensdag 19 augustus 2009

Een geurtje

Ons regenwater begon een geurtje te krijgen. We hebben wel een regenwaterfilter (officieel pluviofilter) van BWT zitten, die het water, dat uit de put opgepompt wordt, filtert voor het naar de kranen gaat. In deze filter zit o.a. een aktiefkoolfilter, die de geuren opneemt. Maar toch begon het water te ruiken. Dat was een teken om de regenwaterputten (wij hebben er 2) uit te kuisen. Het plan was om zondagvoormiddag de dakgoten uit te kuisen en dan in de namiddag de regenputten. Maar Gino moest een installatie afwerken zondagvoormiddag. Ik ben ondertussen naar de kleerwinkel van mijn vorig bericht geweest. Gino was om 13u thuis. Ik zag het wel zitten om de dakgoten uit te kuisen. Gino zou ondertussen in de tuin werken. Zo gezegd zo gedaan. Het was echter avond voor we hiermee gedaan hadden. Te laat om nog aan de regenputten te beginnen. Gisterenavond besloten we dan om de regenputten aan te pakken. Het was al 20u voor we thuis waren, we hadden dan nog problemen met de pomp waardoor we het laatste water eerst niet opgepompt kregen. Uiteindelijk lukte het. Om 23u hadden gedaan met 1 put. De grootste put is toch al proper. Ik hoop dat we vanavond tijd zullen hebben voor de tweede put. Als het dan nog zou regenen nadat de putten gereinigd zijn, dan hebben we nieuw proper regenwater.

Ondertussen is mijn administratie al goed opgeschoten. Mijn achterstand van vorige week is toch al voor een groot deel ingehaald. Maandag heb ik goed kunnen doorwerken en heb ik heel wat facturen kunnen maken. Het gaf een goed gevoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten