vrijdag 21 augustus 2009

Het mag regenen

Niet te lang natuurlijk, en nog liefst 's nachts. Je kunt waarschijnlijk al raden waarom ik om regen vraag. Ja hoor, de regenputten zijn gekuist. Woensdagavond zijn we in put nummer 2 gekropen. Als de put uitgekuist was, is Brecht de keuken ingetrokken om het eten klaar te maken. Op het menu stond een omelet met champignons, hesp en tomaat. Ondertussen hebben Gino, Mathias en ik de emmers afgekuist en alles terug op zijn plaats gezet. Omstreeks 21u15 zaten we aan tafel. Moe maar voldaan. Nu gebruiken we enkel stadswater, in de hoop binnenkort wat regenwater te krijgen.

Gisterenmorgen ben ik gestart met het uitkuisen van de laatste kleerkast. Ik had weinig tijd en heb dan maar 2 van de 3 lades kunnen aanpakken. Maar zo geraak ik er ook. Op de zaak heb ik mij in de voormiddag weer op de facturatie gestort. Tot de middag. In de namiddag heb ik onze 'centrale' tafel in de winkel volledig 'herschikt'. Nieuwe dingen opgeplaatst, oude dingen verwijderd en ondertussen alles op een andere plaats gezet. Zo zien de klanten eens nieuwe dingen. Het zag er goed uit. Gelukkig had ik alles voorzien om op de zaak te eten, dan konden we wat doorwerken. Het karton moest nog worden samengevouwen. Wij hebben altijd een stapel karton, gelukkig komen ze die 2-wekelijks ophalen. Na het opplooien van het karton, was het al goed donker, dus tijd om naar huis te gaan.

Deze morgen heb ik dan de laatste lade van de laatste kleerkast uitgekuist. Het was een werkje van lange adem, of eerder van vele korte ademtjes. Maar ik ben tevreden van het resultaat. Alle kasten ruiken en zien er proper uit. Mijn volgend 'project' is de keuken. Wanneer ik daarvoor tijd zal hebben, weet ik nog niet. We zullen zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten