dinsdag 11 augustus 2009

Eenvoudige dingen

Een mens kan soms genieten van simpele dingen. Zo hebben we zaterdag een mooie avond gehad. We zijn naar Nieuwpoort geweest, waar we met de billecar hebben gereden. Daarna hebben we iets gegeten om vervolgens mee te zingen met het laatste stuk van Vlaanderen zingt op de dijk. Allemaal simpele dingen, maar het was een ontspannende avond.

Soms kan ik ook blij zijn als ik een werkje heb geklaard die ik al lang van plan was, maar waar het nooit is van gekomen. Tijdens onze tweede week verlof was het o.a. mijn bedoeling om onze kamer een serieuze kuisbeurt te geven. Ik had alles kunnen schoonmaken, behalve de binnenkant van de kleerkasten. Dat heb ik deze week aangepakt. Iedere morgen deed ik een stuk. Toen ik gisteren uiteindelijk klaar was, was ik zo tevreden met het resultaat.

Deze morgen ben ik dan begonnen met de kleerkast van Brecht. Het is niet alleen uitkuisen, maar ook het sorteren van te klein/ niet te klein. Daar kruipt wel wat werk in. Maar ik denk dat ik morgen wel zal klaar zijn. Daarna is het de beurt aan de kasten van Mathias.

Doordat ik 's morgens bezig ben met de kasten, kan ik het avondeten niet voorbereiden. 's Avonds is het uur van eten ook niet zo belangrijk, zolang het nog vakantie is. Vanavond wilde ik wat langer werken, dus moest het eten op de zaak klaargemaakt worden. Maar als niets is voorbereid, moet ik serieus nadenken om alles mee te nemen. Op het menu stond pladijsrolletjes met garnaalsaus en broccolipuree. Ik moet niet alleen de ingrediënten meenemen, maar ook de potten en pannen. Vandaag heb ik de vis, groenten en aardappelen klaargemaakt met de steamer. Ik moest wel nog een pan meenemen voor de saus, een pureestamper, mixer, ... De (huis)koks onder jullie zullen het wel begrijpen. Maar ik was blij als ik kon vaststellen dat ik alles meehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten