donderdag 29 oktober 2009

een dag vol problemen

Gisteren was een dag die precies vol zat van problemen.

Zo was er een onderdeel die maar niet toekwam. Onze klanten zitten al 2 weken zonder warm water. Het is blijkbaar een probleem om het juiste onderdeel op het juiste adres te krijgen. Ik heb hiervoor verschillende keren gebeld naar die firma. Het eerste bericht was dat dit reeds geleverd was, op ons thuisadres (met het verkeerde huisnummer), niet op het adres van de zaak. Het zou afgetekend zijn door mij?! Ik ben nooit voor 20u thuis en heb zeker geen pakje afgetekend! Een volgende telefoon verduidelijkte dat het toch niet geleverd was. Na een beetje weg-en-weer-gepraat bleek dit over een andere bestelling te gaan. Ze zouden mij de afgetekende leveringsbon doorfaxen. Wat moest ik onze klanten vertellen?
Het volgende probleem was het faxapparaat. Die deed het blijkbaar niet. Printen (met het zelfde apparaat) lukte wel. Plots besefte ik dat ik al heel de week geen faxen had ontvangen. Bij mijn zoektocht naar een loszittend kabeltje, merkte ik dat er een kabeltje beschadigd was. Dat was de reden!
Dan hadden we nog een oplevering van een appartement, waar Gino moest aanwezig zijn, die verplaatst was naar gisteren. Maar blijkbaar had niemand ons hiervan op de hoogte gebracht.
Als toemaatje hadden we nog Infrax die kwam een cabine aansluiten, zonder ons te verwittigen. We hadden normaalgezien nog een halve dag voorbereidingswerk hieraan. Gelukkig kon Gino ter plaatse nog één en ander oplossen.

Door alle drukte was ik vergeten aan Gino te vragen om een flexibele schouwbuis af te doen. De klant zou er in de namiddag opnieuw omkomen. Dus moest ik dit zelf doen. Ik weet van mezelf dat ik geen handige harry ben. Ik heb ook nog nooit met een schijf gewerkt. Maar als het moet ... Gelukkig viel het nog mee. Het was toch zo moeilijk niet.

En ondertussen moest ik tegen die avond een factuur afgewerkt hebben, die toch heel wat opzoekwerk vergde.

En wat doet een mens zo, een hele dag op de bureau ... vragen sommige mensen zich af.

Gelukkig raken alle problemen altijd opgelost :
Om terug te komen op het probleem van het onderdeel. Vandaag nogmaals gebeld naar die firma. Weer hetzelfde verhaal : afgeleverd thuis, afgetekend door mij! Ik ben toen maar in de auto gestapt en ben naar huis gereden. Ik heb rond het huis gewandeld en vond uiteindelijk het pakje! Achteraan ons huis, op het terras! Tijdens de week, komen wij bijna niet in de living, en al zeker niet terwijl het nog licht is. We konden dit onmogelijk terugvinden. De leveringsfirma had ook geen briefje in de bus gestoken! Ik was blij voor onze klanten, het onderdeel was terecht.
De oplevering van het appartment kon deze namiddag doorgaan.
Mijn faxapparaat is wel nog steeds stuk. Maar dat zal tegen de avond opgelost zijn.

Tot er nieuwe problemen opduiken ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten