donderdag 8 oktober 2009

Schoorsteenveger

Maandag heb ik de verwarming in mijn buro aangezet. Het was net niet warm genoeg, vooral als je de hele dag stil zit. Toen ik maandagavond thuis wou douchen had ik het gevoel dat het water niet overdreven warm had. We hebben als test onze CV ketel volledig afgelegd, om te zien hoe lang we voldoende warm water hadden zonder bijkomende verwarming. Kon de zonneboiler het niet halen? Gino zag dat het water inderdaad maar 35°C had. Toch hebben we in totaal 5 maanden geen CV ketel nodig gehad. Dit zal toch een hele besparing zijn. Als de CV ketel aan is, springt hij enkel bij als het nodig is, om warm water te maken.

Dinsdagavond besliste ik de CV ketel maar aan te leggen, want het water had nog steeds niet warm genoeg. Maar de rook kwam in de garage uit! Ik heb hem dan maar vlug terug afgelegd. Blijkbaar zat de schoorsteen verstopt. Wij hebben nogal last van vogels. Gino had iedere avond een afspraak, maar toch zag hij het gisteren nog zitten om de schouw te vegen. Hij was om 21u30 thuis en is er onmiddellijk aan begonnen. Ik heb hem zoveel mogelijk geholpen. Nu weet ik hoe zwart roet is :) . Het was een hele klus, de vogels hadden hun best gedaan. Ze hebben dan ook 5 maanden vrij spel gekregen hé. Om 22u15 waren we klaar.

Deze morgen kon ik thuis niet zoveel huishouden doen. Ik moest dringend nog de laatste briefjes ronddragen voor de filmvoorstelling van de vereniging waar ik bestuurslid van ben. Om 7u30 zijn Brecht en ik vertrokken. Het was ondertussen een mooie ochtendwandeling. Om 8u00 waren we op de zaak. Ik had vooraf al beslist om geen warm eten te maken vandaag. Vanaf het moment Gino hier eventjes op de bureau zit, ga ik pistolets halen met beleg en kaas. Dat zal ook smaken. Het hoeft niet altijd een feestmaal te zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten