donderdag 5 november 2009

Vakantie

Zondag hebben we met zijn allen de zolder opgeruimd. Gino en de kinderen hadden al 2 zondagen een paar uur op de zolder opgeruimd. Ik kon telkens, om verschillende redenen, niet meehelpen. Maar deze zondag stond ik ook paraat. Onze zolder is op het eerste verdiep, naast de kamers. Dat zorgt er voor dat hij veel te vlug vol staat. Deze keer hebben we het heel grondig aangepakt. We hebben heel veel weggegooid. Er blijft eigenlijk maar een hoekje van de zolder gevuld staan. Het gaf een goed gevoel. Nu heb ik daar eindelijk plaats om mijn was te drogen te hangen.

Maandag was normaal een verlengd weekend. Er zijn enkele van onze werknemers die deze verlofdag op een andere dag wilden plannen. Wij wilden sowieso op de bureau werken, want dat hadden we zondag niet gedaan. Het bleek nog een drukke dag te worden. Ik had heel wat telefoons. Gino had heel de voormiddag en een stuk in de namiddag nodig om de dringende herstellingen af te werken. Toch bleven we een beetje een 'verlofgevoel' hebben. Om 20u hebben we de bureau gelaten voor wat het was en zijn we dan ook naar huis getrokken. Tegen 21u hadden we gedaan met eten en zijn we eens 'lekker lui' in de zetel gedoken. De kinderen kunnen hier echt van genieten : samen naar TV kijken.

Door de vakantie zijn we niet meer 'verplicht' om tegen 6u30 klaar te staan. Tijdens het schooljaar vertrekt Gino met Mathias dan naar de bushalte en rijdt vervolgens naar de zaak. Ik ben dan ook al van 6u30 bezig met het huishouden. Doordat de verplichting weg is, zijn we al enkele dagen een half uurtje later opgestaan. Dat heeft direkt een weerslag op ons werk natuurlijk. Gino geraakt niet meer op tijd klaar 's morgens en ook ik zie het werk zo goed niet schuiven in het huishouden. Dus zijn we deze morgen weer flink op tijd opgestaan. Volgende week zitten we weer in het normale patroon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten