woensdag 18 november 2009

Het reilen en zeilen van mijn huishouden

Maandag en dinsdag (gisteren) had ik weinig werk aan het eten, waardoor ik heel wat ander huishoudelijk werk heb kunnen verzetten 's morgens. Maandagmorgen heb ik gedweild (dit hadden we zondag weer niet kunnen doen) en kon ik nog aan de was werken. Gisteren heb ik tot 8u aan de was gewerkt, om dan vlug naar de zaak te vertrekken. Alles is netjes gestreken en opgeplooid en ligt klaar om in de kasten te geraken. 's Avonds heb ik nog niet veel kunnen doen. Maandagavond had ik een vergadering van het Davidsfonds tot 23u. Gisteren had ik koorrepetitie, maar daarna ben ik toch nog aan het werk geweest. Ik heb me nog beziggehouden met het klaarmaken van soep en ik heb alvast de aardappelen geschild voor deze avond. Deze morgen moesten deze nog in schijfjes gesneden worden voor gratin dauphinois. Ik heb ook nog de soep gemixt en de worteltjes gesneden voor deze avond. Er was meer tijd in het klaarmaken van het avondmaal gekropen dan ik had gedacht. We hadden ons dan ook overslapen deze ochtend, ik word wakker om 6u25. Mathias moet ten laatste om 6u40 vertrekken om op tijd bij de bus te zijn. Het was eventjes sprinten om er te geraken. Dan duurt het altijd een beetje langer voor ik op dreef kom.

Vandaag is het weg-en-weer-gerij van jewelste. Gino's camionette was in gebruik door één van de werkmannen. Daardoor gebruikte Gino mijn (onze) auto. Deze middag wou ik nog brood halen, maar Gino was nog niet terug. Ik heb Gino opgebeld om brood mee te brengen, maar hij zou niet voor 13u terug zijn. Er was nog brood genoeg voor de kinderen. Ik had mij voorlopig gevuld met een tas soep. Gino was pas 13u30 terug. Ik moest onmiddellijk vertrekken met Brecht, want hij moest naar een hockey-wedstrijd. Om 14u was ik terug. Ik kon eindelijk middag-eten. Vanaf het moment dat ik terug was, is Gino weer vertrokken, want ik had de auto opnieuw nodig om 15u30 om met Mathias naar de orthodontist te gaan. Gino moest om 18u naar de avondschool, maar gelukkig was er ondertussen al een camionette toegekomen, anders moest ik met de camionette naar huis. Ik kan daar gerust mee rijden, maar als ik mag kiezen, kies ik toch voor de auto ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten