dinsdag 1 september 2009

Ze zijn weer vertrokken

1 September. Heel wat kinderen zijn weer vertrokken naar school. Ook mijn 2 zonen. Het doet toch altijd iets met een moederhart om je kind weer te zien vertrekken. Het is alsof ze op dat moment weer een jaar ouder worden. Brecht gaat al naar het 6e leerjaar. Die liep heel de morgen al zingend rond. Hij zag het volledig zitten. Terug naar het vertrouwde schooltje, zelfs de juf was niet nieuw. Voor Mathias was het spannender. Hij is deze morgen vertrokken naar een nieuwe school. Tot vorig jaar kon hij met de fiets naar school. Nu moet hij de bus nemen naar Brugge. Ook voor mij was het spannend : zou hij op tijd afstappen, zou hij zijn weg vinden in school, zal hij op tijd zijn om zijn bus terug te nemen? Ik ben benieuwd naar de verhalen deze avond!

Omdat Mathias vroeg zijn bus moet nemen, ben ik nu ook een stuk vroeger uit bed. Deze morgen heb ik dan ook veel kunnen doen. Ik heb puree gemaakt (de aardappelen had ik gisteren al geschild). Ik heb ook nog een mand was kunnen opplooien. Om 8u was ik op de zaak. Op het programma staat : werkbonnen controleren, leveringsbonnen controleren, betalingen doorvoeren en nog enkele facturen maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten