maandag 7 september 2009

Van alles en nog wat

Het is ondertussen bijna een week geleden dat ik wat in mijn blog heb neergepend. De eerste week school is altijd een drukke week. Niet alleen vragen de kinderen veel aandacht als ze thuiskomen van school, ook de routine moet er opnieuw komen na 2 maanden.

De kinderen zijn goed gestart in school. Brecht zit in een klasje van 6 leerlingen, gelukkig zit het 5e leerjaar er bij, zo zijn ze met 18. Anders zou het wat saai worden met 6. De juf heeft ze de eerste dag nog wat rustig laten spelen en vertellen, maar vanaf de woensdag zijn ze er in gevlogen. Brecht had woensdag al huiswerk mee.
Mathias kwam dinsdag heel opgewekt thuis. Hij had een toffe klastitularis en hij had al vrienden gemaakt in de klas. Ook de richting die hij heeft gekozen, vindt hij tof. Met de bus lukt het ook al redelijk goed. Alhoewel hij goed moet oppassen in het terugkeren. Er rijden 2 bussen met hetzelfde nummer, de één rijdt tot in Zevekote, de ander rijdt maar tot in Gistel. Zo was hij vorige week op een dag in Gistel gestrand. :)

Het weekend was weer druk.
Vrijdagavond was het 'technologiedag' in Syntra west. Omdat Gino daar vaak cursussen volgt, wilden we daar toch naar toe gaan.
Zaterdagavond waren we uitgenodigd als sponsor van het rakkersnest. Dit is een scoutsbeweging voor mensen met een fysieke en/of mentale beperking (www.rakkersnestgistel.be). Omdat de vereniging 15 jaar bestaat wilden ze de sponsors bedanken met een receptie. Door dat het een lokale beweging is met een goed doel, sponsoren we dit graag.
Zondag was het de geboortereceptie van mijn broers 4de kindje, Arne. Gino is peter van Arne. De receptie begon om 11u. We waren er om 10u om nog wat te helpen. Mathias en Brecht waren daar al van zaterdagmorgen en zijn daar dan ook blijven slapen. Gino en ik hebben met plezier heel de dag geholpen, maar hebben ook veel kunnen praten met de gasten. Tegen 18u waren de laatste gasten vertrokken. Het was leuk, maar vermoeiend. Toen we rond 19u30 naar huis reden, was ik toch moe. We hebben thuis nog een kleinigheid gegeten en zijn in ons bed gekropen, want vanmorgen was het weer vroeg dag.

Om 6u maakt onze wekker ons wakker. Ik ben vandaag om 8u15 op de zaak toegekomen. Dit wil zeggen dat ik ruim 2u heb gehad om aan het huishouden te werken. Na een douche heb ik de frietketel een goede poetsbeurt gegeven, daarna gedweild en nog een mand was buitengehangen. Ochtenstond heeft goud in de mond... Alhoewel ik 's avonds vlugger moet toegeven dat de vermoeidheid de baas wordt van mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten