donderdag 4 maart 2010

Werken en ontspanning

Een verslagje van de week, omdat ik al een kleine week niet meer heb geblogd.

Maandagmorgen en dinsdagmorgen heb ik goed kunnen doorwerken aan de was. In het weekend was alles gewassen. Tegen dinsdagmorgen 8u was alles opgeplooid en gestreken. Ik was blij met mijn prestatie, te bedenken dat alles maandagmorgen nog aan het wasrek beneden en aan de wasdraad op zolder hangde. Woensdagmorgen heb ik dan alles in de kasten gestoken. Nu denk je misschien : en 's avonds? Maandag en dinsdag was ik niet voor 20u30 thuis. Doordat we in de zaak eten, heb ik altijd een hele verhuis mee. 's Morgens het (wel of niet bereidde) eten, de borden, bestek, ... 's Avonds heb ik dan de vaat mee naar huis. Meestal is dat een frigobox en nog een plooibox vol. Dat is toch altijd nog een half uurtje werk om alles in de vaatwas en op zijn plaats te krijgen. Daarna maak ik meestal nog soep. Dan nog een beetje opruimen hier en daar. Zo is de avond vlug gevuld.

Gisterenavond was anders. Ik ging met de dames van KVLV Zevekote naar 'ladies @ the movies'. Een cinema-avond uitsluitend voor dames. We werden eerst verwelkomd met een drankje. Daarna konden we verschillende standjes bezoeken van firma's van : juwelen, schoonheidsproducten, tupperware, een drukkerij, een bloemist, ... Daarna werden we gevraagd in de cinemazaal voor een romantische film. Het was een ontspannende avond, alhoewel het wel wat regelingen vroeg om op tijd (18u30) te vertrekken. Het is blijkbaar een formule die aanslaat, want er waren heel wat dames. Ik heb daar een ex-collega ontmoet. Het was leuk om nog eens te kletsen met haar. Het deed me weer terugdenken aan de tijd dat ik ging werken.

Deze morgen ben ik er weer ingevlogen en heb ik de ingewonnen tijd gebruikt om onze kamer een grondige poetsbeurt te geven, nadat ik de vaatwas had geleegd en opnieuw gevuld. Morgenochtend zou ik graag de kinderkamers aanpakken. Dan is de bovenverdieping al grotendeels gekuist. Dat is dan een werkje minder voor zondagvoormiddag. Maar eerst moet ik morgenochtend de was sorteren, zodat in het weekend de wasmachine weer op volle toeren kan draaien. Om maandag dan weer te kunnen plooien en strijken, ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten