woensdag 10 maart 2010

Op een drafje van het één naar het ander

Hier ben ik nog eens met een berichtje. Door de drukke bezigheden zou ik soms vergeten mijn blogje aan te vullen. Zoals vorig weekend een druk weekend was.
Vrijdagavond hadden we met het Davidsfonds (waarvan ik in het bestuur zit) een filmvoorstelling. Veel werk vraagt dit niet, maar toch enige organisatie. Het was weer kunst- en vliegwerk om daar op tijd aanwezig te zijn. Het was een mooie, ontspannende film.
Zaterdagvoormiddag moest ik nog wat dringende boodschappen doen zoals de fiets van Brecht binnenbrengen om in orde te zetten, brood en beleg halen, nog wat schoolmateriaal voor Mathias en Brecht en dan ten slotte het cadeau voor Brechts meter.
Zaterdagnamiddag was er dan opnieuw een filmvoorstelling, ditmaal voor de kinderen. Het liep allemaal niet zo vlot, want de DVD-speler liet het afweten halfweg de voorstelling. Gelukkig konden we via een laptop verder afspelen. Na wat zoeken met de kabels, kon de voorstelling doorgaan. Omstreeks 17u was ik terug op de zaak.
Gino had het plan om zaterdag een grote opruimactie door te voeren in de loods. Hij heeft bijna heel de dag opgeruimd. Enkel in de voormiddag moest hij ongeveer 2 uur weg voor een herstelling. Het eerste wat hij aanpakte was de berging. Die moest helemaal leeggehaald worden, om dan rekken in te kunnen plaatsen. Het plaatsen van die rekken ging niet zo vlot als gepland. Tegen de middag stond het geraamte van de rekken er. Gino had nog een paar uur werk om de planken te zagen en er in te leggen. Tegen de tijd dat ik terug was, rond 17u, was de berging volledig in orde, de rekken stonden er en alles stond in de rekken. Gino was al volop bezig met de rest van de loods op te ruimen. Ik heb direkt een handje toegestoken, want ik zag dat er nog veel werk was. Onze loods is 900m², wat niet weinig is om op te ruimen. Heel vol lag het natuurlijk niet, maar er stond hier en daar materiaal die nog geen plaats had gekregen. Beetje bij beetje schoven we verder in het opruimen. Jammer genoeg schoof de tijd ook goed vooruit. Maar we wilden niet stoppen voordat alles opgeruimd was. Zo zijn we bezig gebleven tot 23u30. Brecht had geholpen vanaf 18u en Mathias had, na wat studeren, rond 20u30 ook de handen uit de mouwen gestoken. Ze zijn blijven helpen tot het einde. Daarmee hadden ze toch wel een centje verdiend, vonden we. We waren blij met het resultaat.
Doordat we zaterdagavond zo hadden doorgewerkt, hadden we geen zin om zondagmorgen vroeg op te staan. Toch waren we rond 8u al wakker. Waarom dan nog blijven liggen? We maken opnieuw plannen. Ik zou thuis blijven om het hele huis te kuisen. Gino zou samen met Brecht de loods met water kuisen. Zo gezegd, zo gedaan.
Gelukkig konden we in de namiddag uitrusten. We waren uigenodigd bij de meter van Brecht voor een etentje. Een mooie afsluiter van het weekend.

1 opmerking: