dinsdag 23 maart 2010

Examenstress

Voorlopig heerst hier een lichte examenstress. Mathias en Brecht zitten allebei in de examens. Brecht hoeft hier niet zo veel voor te leren. Hij heeft niet zo veel last van stress. Mathias heeft echter al zijn tijd nodig om te leren. 's Morgens is hij dan toch licht gespannen voor zijn examens. Ik ben telkens weer blij als de examens gedaan zijn. Want als moeder leef je hier toch ook in mee.

De facturen-molen draait hier op volle toeren. Vorige maand had ik bijna 100 facturen gemaakt. Het blijft een strijd om die map 'te maken facturen' zo dun mogelijk te maken. Ik heb dit jaar al 270 facturen gemaakt. Ik concentreer me vooral op de facturen voor het ogenblik.
Eventjes uitleggen hoe mijn werkwijze is. Per werk wordt door onze werkmannen een werkbon gemaakt. Deze werkbonnen sorteer ik in een map op alfabetische volgorde. Deze map werk ik van begin tot einde door. Ik neem dan de bons bv. de letter 'A'. Deze sorteer ik dan per klant, want sommige klanten hebben verschillende bons. Eenmaal gesorteerd per klant, kan ik beginnen met het maken van de facturen. Zo ga ik van A tot Z. Momenteel ben ik bezig met de letter 'V'. Dus mijn map is bijna opnieuw 'doorwerkt'. Ik probeer de map in 2 weken tijd uit te werken. Eenmaal mijn map is doorwerkt, laat ik die een paar dagen liggen om andere papieren aan te pakken. Ondertussen is het 19u30. Tijd om het eten klaar te maken. Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten