zaterdag 27 februari 2010

En wat heb ik vandaag gedaan?

"Wat heb ik vandaag eigenlijk gedaan". Dat is een vraag die ik mij soms 's avonds stel. Dat was ook zo woensdag. Ieder jaar zijn wij verplicht om een lijst door te sturen met alle ketels die gereinigd en onderhouden zijn. Per onderhouden ketel hebben we een attest. Dus ieder jaar in februari moet ik alle gegevens van de attesten samenvatten in een excel-bestand. Het gaat ieder jaar over 80 à 100 CV-ketels. Toen ik mij woensdagavond afvroeg wat ik had gedaan, dan kon ik zeggen dat ik die lijst had gemaakt, en niets meer. In totaal ongeveer 95 lijntjes in een excel bestand. Voor de rest had ik wel : getelefoneerd, vertegenwoordigers ontvangen, klanten ontvangen, de kinderen wat aandacht gegeven, ... Zo gaan de dagen snel voorbij.
Donderdag zijn we opnieuw naar Batibouw geweest. Ik kon mij herinneren dat we er vorig jaar pas rond de middag zijn aangekomen, doordat we wat later konden vertrekken en ook wat last hadden gehad van file. Donderdag zijn we omstreeks 9u vertrokken, nadat de kinderen vertrokken waren naar school en de werkmannen vertrokken waren naar de verschillende werven. Iets voor 11 uur zijn we aangekomen. Eerst hebben we de standen van gereedschap bezocht, om daarna de hal van sanitair, dan electriciteit en ten slotte centrale verwarming te doen. We hebben toch heel wat nieuwigheden gezien. Enkele voorbeelden :
Het nieuw waterdicht schakelmateriaal van Niko :

Bij centrale verwarming hebben we de nieuwigheden van Baxi (Brötje en Chappee) gezien o.a. de nieuwe CV-ketel op mazout, een gaswandketel met ingebouwde boiler en natuurlijk de warmtepomp.

Voor de rest hebben we ook kennis gemaakt met een firma waar we al een tijdje mee samen werken, maar telkens telefonisch contact hebben gehad. Het gaat over een firma van centrale stofzuigsystemen.

U zult het wel snappen, de dag was eigenlijk weer te kort. We hebben enkele fabrikanten niet kunnen bezoeken. Dat is altijd spijtig. Maar ik ben altijd blij als het bezoek aan batibouw interessant was.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten