maandag 22 februari 2010

Verandering van planning

Gisteren (zondag) heb ik onze planning moeten aanpassen. We moesten tegen 9u in de kerk zijn voor het vormselaanvraag. Om 10 uur was de mis gedaan. Ik zou thuis blijven om te kuisen en het eten klaar te maken. Gino zou alvast naar de bureau gaan om offertes te maken. Ik zou dan in de namiddag ook meekomen om samen de moeilijkere administratie aan te pakken. Mathias, Brecht en ik zijn er thuis direct ingevlogen, want heel het huis moest nog gepoetst worden. Rond 11u begin ik mij wat duizelig te voelen en kort daarop misselijk. Ik moest uiteindelijk het dweilen doorgeven aan Brecht, want ik voelde me echt niet goed. Ik zou dan maar naar de groentenboer gaan, een beetje buitenlucht zou mij misschien goed doen. Maar ik was nog maar pas vertrokken of ik voelde me nog slechter. Dus heb ik mijn auto direct omgekeerd en ben terug naar huis gereden. Ik heb dus noodgedwongen heel de namiddag in de zetel doorgebracht. Gino is na de middag alleen terug naar de bureau gereden. Om 17u voelde ik mij toch al een stuk beter en ben ik toch nog voor 2 uurtjes naar de bureau gegaan. Het was de bedoeling om heel de namiddag samen heel wat werk te verzetten, dus dat viel tegen.

Een ander voorbeeld van 'wijziging van plannen' hebben we zo'n 2 weken terug voorgehad. Ik kreeg een telefoon van een KMO die in de houtbewerking actief is. Ze hadden een motor van de afzuiging die het niet meer deed, waardoor ze deels stil lagen. Een van onze werkmannen is daar vrij snel naartoe gegaan. De motor was inderdaad stuk en moest vervangen worden. Toen Gino er bij kwam hebben ze opgemerkt dat de constructie waar de motors aanhingen niet meer stabiel was. Dat had een grote impact op het werk natuurlijk. De hele installatie moest verplaatst worden. Het was voor die firma belangrijk dat het zo snel mogelijk gebeurde, want hun werknemers waren namelijk werkloos hierdoor. Dat had als gevolg voor ons dat we met 4 werkmannen enkele dagen werk hebben gehad. Heel de onze planning viel in duigen natuurlijk. Dit is slechts 1 van de vele voorbeelden om aan te tonen dat een planning maken niet zo simpel is in een installatiebedrijf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten