woensdag 3 juni 2009

Nieuwe camionette

We hebben een nieuwe camionette, of in het mooi nederlands : bestelwagen. We hebben hem al een tijdje. We hadden jammer genoeg geen tijd om hem in te richten. Een bestelwagen koop je leeg, hé. Daar moeten dan nog rekken in gemaakt worden. Er bestaan firma's die dat doen, in mooie metalen kasten en laden, maar dat is heel duur. Wij kopen telkens een paar ladenkasten van die firma en bouwen die dan in. De rekken zijn voor de rest allemaal in hout gemaakt. Daar kruipt heel wat tijd in, want het moet ook allemaal goed bedacht worden wat waar komt. Er moet ook rekening gehouden worden met het gewicht, dat het niet te veel wordt en dat het links en rechts gelijk verdeeld is. Het is een grote bestelwagen met een vierkante laadbak en een laadbrug (een lift). Deze zal gebruikt worden voor het plaatsen van sanitair en verwarmingsketels. Voor 1 onderdeeltje ben ik verantwoordelijk, namelijk de belettering van de bestelwagen. Ik heb al een ontwerp gemaakt en besproken met de 'beletteraar'. Het zal mooi worden. Bij de aankoop van onze eerste camionette stond ik er op dat het een gekleurde zou zijn. Mijn redenering was : iedereen rijdt met een witte, als je wil opvallen moet je een gekleurde nemen. Gino heeft dan finaal voor bordeaux gekozen. De tweede camionette was ook bordeaux. De 2 volgende camionetten kwamen van een overname en waren wit en blauw. We hebben eventjes getwijfeld om deze te laten herspuiten in bordeaux, maar wegens de kostprijs hebben we dit niet gedaan. Nu we aan het uitkijken waren naar een nieuwe camionette zou dit ook één worden in bordeaux. We zijn echter gevallen op een toonzaalmodel, ja hoor, in het wit. Nu wil ik er op één of andere manier ons bordeaux kleur toch in verwerken. Ik hoop dat deze ook volledig klaar is tegen de opendeurdag. Het zou toch een pronkstuk zijn. Ik zal zo vlug mogelijk een foto op mijn blog plaatsen.

Voor deze bestelwagen heb je een rijbewijs C nodig. Nu is het zo dat niet iedere werknemer een C-rijbewijs bezit, inclusief de persoon wie er mee zal mogen rondrijden. Dat betekende dus rijlessen, zowel theoretisch en praktisch voor 3 personen. Deze vallen natuurlijk tijdens de werkuren, wat voor extra werkregeling zorgde. Gelukkig is het allemaal vlot verlopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten