dinsdag 23 juni 2009

De laatste loodjes

"De laatste loodjes wegen het zwaarst", zegt het spreekwoord. Zo hebben wij een paar loodjes die beginnen te wegen. De kinderen zijn bezig met hun laatste dagen examens. Brecht is er vandaag van af. Die zal doodgelukkig thuiskomen. Mathias heeft donderdag zijn laatste examen. Ook voor hem begint het te vermoeien, heb ik gisteren gezien. Het zijn z'n laatste dagen in zijn school. Volgend jaar volgt hij een volledig andere richting in een school in Brugge. Het zal een hele aanpassing zijn.

Ook bij Gino en mij beginnen er loodjes te wegen. Vooral deze met de naam opendeur. De uitnodigingen zijn klaar en werden zaterdag geleverd. Zondagavond kregen we spontaan hulp om alles in omslagen te steken. Samen met de kinderen waren we met 10 personen hieraan bezig. Het was gezellig en zo was dit 'groot' werk in een mum van tijd geklaard. Nog eens een welgemeende bedanking aan de helpers. Gisterenavond hebben Gino en ik nog eens een laatste controle gedaan van de adressen en de enveloppen dichtgekleefd. Het was middernacht toen we de laatste enveloppe dichtkleefden. Vandaag kan dit dus ook naar de post.

Mijn schilderwerken hebben wat vertraging. Ik wil dit vooral 's avonds doen, maar ben ook niet iedere avond vrij deze week. Mijn nieuwe streefdoel is dat de tafel vrijdagavond klaar is.
Enkele weken geleden heb ik jullie ook verteld dat we het gebouw een andere look wilden geven. De mensen die hier vaak voorbijrijden, zullen gezien hebben dat er al een buizenstel aan ons gebouw hangt. Neen, dit is geen dakterras. Het is de bedoeling om een reuzegroot spandoek te plaatsen. Ik heb de finale proefdruk deze morgen goedgekeurd. Het zal mooi zijn! De toonzaal ook al heel wat veranderd. Zo geraken we er toch beetje bij beetje. We tellen af ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten