maandag 18 mei 2009

Zonneboiler

Vaak stellen de mensen de vraag : plaatsen jullie ook zonnepanelen? En dan moeten wij vaak antwoorden met de vraag : "Is dit voor electriciteit of warm water?" We plaatsen ze allebei, maar voor warm water is er toch beduidend meer vraag naar. Ondertussen hebben we toch al zo'n 20 installaties geplaatst. Vorige week zijn we ook bij onze privĂ©-woning gestart met het plaatsen van een zonneboiler. De zonneboiler was al enkele maanden geleden geleverd, maar door laattijdige leveringen voor andere klanten, zijn wij een paar weken opgeschoven. Voorlopig is onze nieuwe boiler nog gekoppeld aan onze bestaande mazoutketel. Volgend jaar zullen we dan ook nog eens een nieuwe ketel plaatsen. Dit zou toch heel wat stookolie moeten besparen. Een zonneboiler is misschien niet goedkoop, maar er wordt toch al een stuk terugbetaald via premies. Zo krijg je 40% belastingsvermindering van het totale facturatie-bedrag en via Infrax ontvang je ook nog eens 525€. Het is toch eventjes wennen dat er panelen op je dak liggen, maar mij stoort het helemaal niet. Bij ons liggen ze op de voorkant van ons gebouw. Dus heel goed zichtbaar. Ik weet nog niet hoe ik foto's op mijn blog moet plaatsen, anders had ik hieronder een foto gezet. Misschien in de nabije toekomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten