maandag 25 mei 2009

Bosklassen

Brecht is vertrokken op bosklassen deze morgen. Gisteren hebben we de laatste hand gelegd aan de valies. Alles stond klaar. Dat moest ook wel, want deze morgen was het vroeg dag. Brecht moest om 6u15 op de bus. We zijn dan ook met zijn allen om 5u15 opgestaan. Zo konden we samen ontbijten. Brecht wilde heel graag dat ook zijn papa en zijn broer hem kwam uitzwaaien. Om 6 uur stonden we bij de bus. Na inladen van de bagage en controleren van de aanwezige kinderen is de bus vertrokken. Ze zijn 5 dagen op bosklassen. Brecht had een paar keer gezegd : "ik ga jullie missen". Maar ik heb daar direkt op gereageerd : "je zult er de tijd niet voor hebben, om ons te missen." Nu is het afwachten op de eerste foto's op het internet.

Na het uitzwaaien van de bus, zijn we naar de zaak gereden. Om 6u30 zat ik al aan mijn bureau. Naar mijn weten is dit de eerste keer dat ik zo vroeg in de papieren zit. Het geeft wel een goed gevoel. Ook voor Mathias. Hij had alle tijd om zich klaar te maken en zijn boterhammen te smeren. Gino is onmiddellijk in het magazijn gegaan om alle materialen klaar te zetten.

Ik hoop vanavond niet te laat in bed te zitten, want het was toch vroeg opstaan. Ik heb dan nog eens niet goed geslapen, dus volgende nacht zou ik wat moeten kunnen inhalen.

Zonneboiler

Ondertussen doet onze zonneboiler het heel goed. De zonnepanelen liggen op de voorkant van ons huis en hebben tot 14 à 15 uur de volle zon. Na 15 uur liggen ze inde schaduw. Maar toch hebben we warm water genoeg. Het is een leuk idee tijdens het douchen, dat je 400 liter gratis warm water hebt. Onze CV ketel hebben we voor het eerst volledig afgelegd. Vorige zomers moest die voor ons warm water zorgen. Nu zullen we die toch 5 maanden kunnen stilleggen. Dit zal toch heel wat verschil maken in het mazoutverbruik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten