donderdag 2 april 2009

Ik ben moe vandaag. Gisteren had ik cursus 'medewerker sanitair installateur'. Het was heel interessant. Eerst kregen we de 'condensatie-ketel' uitgelegd. Ik wist er al redelijk veel van, maar nu zijn nog heel wat vragen voor mij opgelost. Daarna kregen we uitleg over verzekeringen. Dat was ook 'zware kost', maar heel nuttig. Ik heb er heel wat van onthouden en weet dat ik de verzekeringsagent zal nodig hebben. De polissen staan niet op punt. Maar het gevolg was dat ik niet kon slapen. Ik had nog zoveel in mijn hoofd!

Gelukkig is de examenkoorts weer voorbij. Brecht weet al zijn punten en dat was zeker niet slecht. Mathias had gisteren zijn laatste examen. Vandaag is hij thuis (of beter gezegd bij mij op de zaak). Ik ben altijd blij als de examens voorbij zijn. Ik leef heel erg mee met de kinderen. Ik wil ze helpen studeren als het nodig is, ze blijven motiveren, enz. Volgende week is het vakantie en dan is het ook een beetje vakantie voor de ouders, vind ik. Ze moeten niet persé op tijd in hun bed. Dus is er minder 'tijdsdruk' om het eten op tijd klaar te hebben, om op tijd thuis te zijn met de kinderen, ... Ook 's morgens kan ik al eens een kwartier langer aan het huishouden werken en moet ik niet altijd de klok in het oog houden. Het nadeel is dat ik minder aan mijn papieren kan werken, doordat ik ook aandacht wil geven aan de kinderen. Maar dat kan ik dan 's avonds inhalen hé.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten