dinsdag 14 april 2009

Het paasweekend

Vrijdagavond. Ik had mijn boodschappen besteld via internet bij de Colruyt. Ik doe dit al enkele jaren en vind dit heel handig. Ik verlies weinig tijd en kan er tot 19u45 om gaan. Vrijdagavond ben ik deze dus gaan halen. Ik had heel wat bij. De koffer zat vol en ik moest nog de drank, zoals melk en fruitsap, op de zetels zetten. Ik was om 20u thuis. Het was dan nog een hele karwij om alles in de berging te zetten. Gelukkig heeft Mathias mij geholpen. Ondertussen was Brecht bezig met het avondmaal : tomaat met garnaaltjes. Tegen 21u zaten we allemaal aan tafel.

Zaterdag heb ik in de voormiddag geholpen met de paaseierenraap van de Gezinsbond in Zande. Tegen de middag was ik terug op de zaak. De kinderen bleven bij ons huis in Zande, want mijn schoonbroer kwam in de tuin werken en ze konden daar gerust bij helpen. Ik had afgesproken dat Gino in de namiddag op de zaak zou blijven. Ik wilde een nieuwe zomeroutfit halen. Onze winkel is 6 dagen op 7 open. Dus is het altijd goed afspreken dat 1 van ons 2 op de zaak blijft. Tegen 17u was ik terug op de zaak. Gino was al aan het kuisen. Normaal is dit het werk van de zondagvoormiddag, maar omdat het Pasen was, wilde Gino dit al vooraf gedaan hebben. Ondertussen waren de kinderen ook al gearriveerd op de zaak met hun fiets. We hebben met z'n vieren trekker en borstel in de hand genomen. Zo was die karwij ook gedaan. Gelukkig had ik 's morgens al het eten klaar gemaakt voor 's avonds.

Pasen zelf moest ik zingen in de kerk van Zevekote. Ik zing mee met Talentina. Een gelegenheidskoor uit Zevekote, die vooral tijdens de mis zingt en sporadisch eens optreedt. Na de mis was het paasaperitief van de Gezinsbond van Zevekote. Na het paasaperitief hebben we een bezoek gebracht aan de ouders. Een rustige dag, zonder werk. Onze jongens hebben er van genoten.

Gisteren was een verlofdag voor onze werknemers. Wij hebben er van geprofiteerd om nog wat papierwerk aan te pakken. Zo'n dag is ideaal om de 'moeilijkere' werkjes te doen. Het is een dag waarop je weinig gestoord wordt. We waren van plan niet zo lang te werken, maar hebben toch op die bureaustoel gezeten tot rond 20u.

Zo was ons paasweekend ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten