dinsdag 17 maart 2009

De computer geïnfecteerd

Ongeveer 2 weken geleden kreeg Gino een pop-up venstertje met een waarschuwing. Je kon enkel OK klikken, dus deed ik dat maar en werkte vlug verder. Tot vorige week Gino mij naar zijn computer riep. Er stond "Your computer is infected". Ik heb onmiddellijk onze computerfirma opgebeld. Na wat vragen te stellen, wisten ze hoe erg het was. Ik werd aangeraden de computer niet meer te gebruiken en die binnen te brengen. Zo gezegd, zo gedaan. We hadden nog 1 computer over. Omdat ik bijna constant op de computer werk, had Gino de laptop uitgehaald voor hem. Maar daar staat ons boekhoudprogramma (met adressen, telefoonnummers, ...) niet op. Hij geraakte er ook niet mee op internet. Dus viel hij mij regelmatig lastig met vragen zoals : zoek eens een telefoonnummer, kijk eens als ze dat in stock hebben, wat is daar de prijs van, ... We werkten ook vaak afwisselend op mijn computer. Ik kan je verzekeren dat je pas beseft hoe vaak hij gebruikt wordt als je hem niet meer hebt. Dat was echt ambetant werken.
Gelukkig kwam vandaag de computer terug. De computer was zodanig geïnfecteerd dat ze hem volledig opnieuw hebben moeten installeren. Een hardnekkig virus !! Ondertussen hadden ze gezien dat er ook nog een hardware stukje van 90€ moest vervangen worden. Het wordt weer een dure factuur denk ik. Maar nu kunnen we weer aan dubbel tempo computeren !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten