donderdag 29 september 2011

Mijn ochtenden ..

Mijn ochtenden zijn heilig. Hiermee bedoel ik : ik heb graag dat alles dan verloopt zoals gepland. Iedere morgen staan we om 6u15 op. Om 6u30 vertrekt Gino samen met Mathias richting Zevekote. Mathias wordt daar afgezet aan de bushalte en Gino begint in de zaak alle materialen voor die dag klaar te leggen en de leveringen in het magazijn te steken. Ik blijf thuis tot rond 8u. Vanaf het moment dat Gino en Mathias vertrekken start ik als een duracel-konijn aan mijn huishouden. Dat is vooral plooien en strijken van de was en het eten klaarmaken voor 's avonds. Maar ook stofzuigen, stof af doen, opruimen, bedden verversen, ... Deze uren zijn voor mij heilig, omdat deze de enige zijn van een hele dag waarop ik zeker ben dat ik zoveel werk kan verzetten. 's Avonds weet ik nooit hoe laat ik thuis kom. Vele avonden ben ik ook weg. Zoals deze week : maandagavond sporten, dinsdagavond kookles van de plaatselijke vereniging, woensdagavond naar klanten voor de bespreking van verlichting, donderdagavond gewestvergadering van een vereniging en vrijdag ben ik gelukkig thuis en zal ik ook genieten van het 'thuis-zijn'.
Doordat ik iedere avond weg was, was het dan ook superdruk 's morgens. Mijn streefdoel is om alle opgeplooide en gestreken was tegen donderdag in de kast te krijgen. Donderdagmorgen (gisteren dus) moest Gino echter op een werf zijn om 7u30. Ik moest dus op de zaak zijn tegen 7u30. Dat half uur had ik echt te kort om mijn planning te volgen. Dat had ik niet graag! Deze morgen heb ik gelukkig de 'schade' kunnen inhalen. Ik heb alle was in de kast gestoken, de vuile was gesorteerd en tussenin nog 4 vispannetjes en een pot puree gemaakt. Ik ben blij dat ik terug op schema ben! Ik heb jammer genoeg geen 'extra' karweitjes kunnen doen, maar dat is dan maar voor volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten