woensdag 21 september 2011

Van een verrassing gesproken

Vorige zondag was ik jarig. Het was een speciale verjaardag, want ik werd 40 jaar. Een nieuwe voordeur! Gino had me beloofd om zaterdagavond iets te gaan eten voor mijn verjaardag. Of dat dacht ik toch. Zaterdagnamiddag moest ik nog boodschappen doen. Gino had een herstelling die ik beloofd had kort na de middag. Rond 15u was hij terug. Ik wilde echter nog de keuken in orde brengen in de zaak. Tegen 16u30 vertrokken Brecht en ik naar de winkel. Veel hadden we niet nodig. Tegen 18u waren we op de terugweg. Na een telefoontje naar Gino, reden we rechtstreeks naar huis. Gino zei dat hij gereserveerd had om 19u45. Ik had dus ruimschoots de tijd om me klaar te maken. Toen ik eenmaal klaar was, biechtte Gino op dat we niet alleen zouden gaan eten, maar dat een bevriend koppel zou meegaan. Hij had afgesproken bij ons thuis, zei hij. Dus installeerde ik mij in de zetel en keek wat TV. Toen de bel ging, was het niet dat koppel, maar Gino's broer en schoonzus die voor de deur stonden. Gino biechtte op dat zij ook zouden meegaan. Ik voelde dat er iets aan de hand was. De deurbel ging voor de tweede keer. Toen ik de deur ging opendoen, stonden 2 van onze werkmannen voor de deur. Mijn frank viel : we zouden dus niet gaan eten, maar Gino had heel de familie en alle werkmannen uitgenodigd voor een gezellige drink. De hele avond rinkelde de deurbel en kwam er volk toe. Zelfs gino's zus is speciaal voor mij uit het verre Oost-Vlaanderen langsgekomen. Het was een gezellige bende. Gino had zijn handen vol om iedereen te voorzien van drank en hapjes. Tegen 2u in de nacht zijn de laatste vertrokken. Van een verrassing gesproken ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten