dinsdag 7 december 2010

Een druk weekend

Meestal als ik over een druk weekend blog, gaat het vooral over weggaan. Ditmaal was het op een ander manier druk. De grote vrieskou zorgde voor heel wat problemen. Het begon donderdag. Ieder telefoon die ik niet mag vergeten, schrijf ik in mijn agenda. Normaal schrijf ik per dag 1 blad in mijn agenda vol. Donderdag had ik meer dan 1,5 bladzijden volgeschreven. het ging over : een hekken dat vast zat, een CV-ketel die niet meer ging, mensen zonder warm water, een kortsluiting, een volledig appartementsgebouw zonder verwarming. Het ging dan vooral nog over installatie die niet door ons werden geplaatst. Gino had donderdag niet alle herstellingen kunnen doen, dus zijn er doorgeschoven naar vrijdag. Het is dan wat uitzoeken welke herstellingen het dringendste zijn en welke eventueel een dagje kunnen wachten. Mensen zonder verwarming laten we zeker nooit in de kou zitten. De ellende bleef verder duren op vrijdag, toen het in onze streek tot -14°C had gevroren. Er waren waterleidingen bevroren, een kraan kapotgevroren, verschillende lekken, ... Zaterdag was het niet veel beter. De telefoon stond niet stil! Toen zondagnacht de dooi begon, was er weer ellende. Pas als het dooit, zijn bepaalde lekken in waterleiding zichtbaar. Dus ook zondagvoormiddag was Gino volop aan het werk. Gelukkig hadden we geen afspraken voor het weekend, want er was zeker niets van in huis gekomen. Gino had graag nog eens zijn moeder bezocht op vrijdagavond, maar dat was niet mogelijk natuurlijk. We zijn dan maar zondagnamiddag geweest. Sneeuw en vorst brengen mooie landschappen met zich mee, maar ook heel wat ellende!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten