zaterdag 18 december 2010

Examens en kerstsfeer


De kerstsfeer blijft in het land met deze sneeuwlaag. Voor de kinderen is het niet zo leuk. Ze zijn volop aan het studeren. Ditmaal vragen ze weinig hulp. Mathias leert nu echt zelfstandig. Ook Brecht leert liever alleen. Mathias komt iedere schooldag na de middag naar huis om te studeren. Brecht heeft in de voormiddag en in de namiddag, telkens voor ieder examen 1 of 2 uren studie. Hij mag om 15u de school verlaten. De bus is er pas om 16u15. Dat maakt dat hij ongeveer om 17u aankomt bij de bushalte. Met het koude en gladde weer heb ik hem iedere morgen naar de bushalte gebracht met de auto. Om 17u haal ik hem dan op. Voor die 10 minuutjes houdt Mathias de winkel wel open. Donderdagmiddag was Mathias zijn bus in Brugge voorbijgereden. Gewoon niet gestopt, omdat hij al vol zat. Hij had met een paar vrienden de bus tot in Jabbeke genomen. Daar konden ze niets anders dan een uur wachten. Ik vond dat zonde van de tijd, want vrijdag had hij 2 zware examens. Gelukkig kon Gino een klein uurtje op de zaak blijven, zodat ik Mathias kon ophalen. Ik ben met een auto vol pubers teruggekeerd, vrienden van Mathias die vriendelijk vroegen als ze ook mee mochten. Waarom niet! Vrijdag was weer hetzelfde. De bus was weeral doorgereden. Deze keer was het niet mogelijk voor mij om de winkel te verlaten. Ze hadden weer met het groepje vrienden de bus tot in Jabbeke genomen. Om niet koud te krijgen zijn ze beginnen stappen, tot bijna in Westkerke. Daar hebben ze de bus genomen richting Gistel. De wandeling had Mathias blijkbaar deugd gedaan, ze hadden zich geamuseerd.


Vorige zaterdag hebben we de kerstsfeer in de winkel gebracht. Ik had nieuwe lichtjes gekocht om buiten boven ons groot venster te hangen. Deze zijn ditmaal in 'coolwhite', een heel mooi kleur vind ik. Ook had ik nog 3 zwarte platte kerstboompjes met lichtjes mee. Ik had eerst geen inspiratie hoe ik de winkel wou versieren. Stilletjes aan is het toch gekomen. Ik ben blij met het resultaat. Deze keer zijn er heel veel lichtjes in de etalage.


Ook in de winkel hebben we versiering gehangen en gelegd : grote kerstballen aan onze verlichting en op de grote tafel ligt hier en daar nepsneeuw met andere kerstversiering. Zo is heel de winkel ook in kerst.


Jammer dat dit slechts voor een maand is. Het is nu zo gezellig in de toonzaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten