dinsdag 28 december 2010

Kerstmis

Ons kerstfeest was geslaagd. Ik heb alles op tijd klaargekregen. Kerstavond had Gino jammer genoeg wel een depannage. Een klant had zijn tank laten vullen terwijl de CV-ketel nog aan het draaien was. Zo was er vuiligheid meegkomen in de zuigleiding en zaten alle filters verstopt. Gino was rond 20u30 thuis. Ik was nog bezig met kokerellen. De rest kon 's anderendaags wel. We zijn dan met de kinderen gestart met het aperitief en ondertussen cadeau'tjes uitdelen. Gezellig met ons 4. Daarna had ik kaasfondue voorzien. Ik ben om middernacht nog samen met de kinderen naar de middernachtmis geweest. Gino was te moe om mee te gaan. Achteraf is gebleken waarom hij zo moe was.

Op kerstdag ben ik om 7u opgestaan. Ik moest toch wel nog wat voorbereiden tegen de middag. Gino was ook al wakker, dus konden we er samen nog eventjes invliegen om alles klaar te krijgen. Tegen 11u30 was volgend menu klaar :
gegratineerde zalm met linguini in een zalfje van groene pesto, vergezeld van een roomsausje
Rosbief met rodewijnsaus met kroketjes en als groenten : wortel, gebakken schorseneren en een halve gegratineerde tomaat
Dessert : speculoosbordje met tiramisu, speculoosijs, creme brulée met speculoos en metserstaart met speculoos.
Alles was goed verlopen. Alleen voor het aperitief was er eventjes paniek, maar het probleem was snel opgelost.

2de kerstdag hebben we nog het laatste opgeruimd van het kerstfeest. Tegen de middag waren we klaar. We hebben onszelf dan een halve dag verlof gegund. We zijn samen met vrienden naar de kerstmarkt in Brugge gegaan. De kinderen hebben geschaatst terwijl wij een lekkere koffie hebben gedronken. Tegen de avond begon Gino zich niet lekker te voelen. Hij had koud en overal pijn. Rond 17u30 zijn we huiswaarts gereden. Daar heeft Gino een bad genomen, maar dat heeft niet geholpen. Hij begon koorts te krijgen. Ik ging samen met de kinderen naar Vlaanderen Zingt Kerst, waar we met ons koor gevraagd werden om mee te zingen. Gino bleef thuis om vroeg naar zijn bed te gaan. Na het zingen was er nog een gelegenheid om iets te drinken. Tegen 23u zei Brecht dat hij zich niet lekker voelde. Kort daarna moest hij overgeven. Ik ben dan maar vlug naar huis gekomen. Brecht heeft heel de nacht last gehad van overgeven en diarree. Gisteren heeft Brecht nog heel de dag geslapen. Het beetje soep van 's middags deed hem zeker geen goed! Ondertussen zat Gino met koorts aan zijn bureau. Hij had vooral last van zijn keel, hoesten en een lopende neus. In de namiddag begon ook ik koorts te krijgen door keelpijn. En om het compleet te maken voelde ook Mathias zich niet lekker. Tegen de avond begon ook hij over te geven. We zaten precies in een ziekenhuis. Het hele gezin ziek! We probeerden dan maar vroeg naar huis te gaan van de zaak om vroeg in ons bed te kruipen. Gino en ik voelden ons deze morgen nog niet lekker. De koorts blijft voorlopig nog en de keelpijn wordt erger. Mathias en Brecht hebben lekker lang geslapen en zijn redelijk fit opgestaan. Ik hoop dat we ons tegen oudejaar wat beter voelen. Mijn plan is alvast om ook deze avond vroeg in ons bed te kruipen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten