zaterdag 27 november 2010

Wat een winter

Vlug nog een blogje tussen de drukte in. Het is winter en dat zullen we geweten hebben!

Als het begint te vriezen is het bij ons altijd heel druk. De telefoon staat niet stil. Voorlopig zijn het vooral problemen met de centrale verwarming, zowel bij woningen als bij varkensstallen. De hele dag door ben ik bezig met het schikken en herschikken van de planning. We moeten ons best doen om bij iedereen te geraken. Zeker nu de wegen ondergesneeuwd zijn, gaat het rijden van de ene plaats naar de andere ook niet zo vlot! Ik hoop dat de vorst ook vlug voorbij zal zijn, want ook dat brengt vaak schade met zich mee.

Tussen de telefoons door probeer ik toch nog wat van mijn administratie te doen. Ik heb alweer bijna een week geen facturen kunnen maken, zo stapelen de papieren zich op natuurlijk. Ondertussen is het ook weer tijd om de betalingen te controleren, wat ook meer dan een dag inneemt. Ik zal gewoon systematisch aanpakken wat er moet gedaan worden.

Ook het huishouden loopt niet zoals ik gewoon ben. Iedere donderdag wil ik alle was geplooid en gestreken in de kasten hebben, maar deze week is dat niet gelukt. In tegenstelling tot vorige week, toen was ik zo vroeg in de week klaar dat ik ook nog de berging heb kunnen opruimen. Ik hoop morgenochtend toch klaar te zijn met de was, zodat ik het niet moet 'meeslepen' naar volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten