dinsdag 26 januari 2010

Er is er één jarig ...

... en dat is Mathias. Ja wij hebben 2 jarigen in 1 week tijd. Dat maakt het wel leuk eigenlijk. Hij voelde zich groot deze morgen. 15 jaar vindt hij wel een coole leeftijd. Dat is alleszins geen kind meer hé. Telkens weer bedenk ik hoe iedere leeftijd zijn charmes heeft. Van baby tot nu (puber) heb ik telkens kunnen genieten van onze kinderen. Baby's zijn schattig. Bij kleuters is het leuk om ze te zien evolueren. Lagere school kinderen kun je leuk mee knutselen en spelen. Met onze pubers (zo noem ik ze) kunnen wij al leuke, aangename gesprekken voeren. We kunnen samen leuke dingen doen, en toch kun je ze al eens loslaten en zeggen : doe maar.

Mathias mocht, volgens de traditie, het menu voor vanavond kiezen. Hij stond er echter op om het ook zelf te bereiden. Het wordt pizza. Het deeg heb ik voorgemaakt gekocht. Hij komt tenslotte om 18u20 thuis. Dan moet hij eerst nog wat werken voor school. Daarna pas kan hij beginnen aan de pizza. Maar het zal wel smaken, ik heb er wel zin in. Misschien moet ik nog eens nadenken over een dessert.

1 opmerking: