maandag 25 januari 2010

Een beetje schaamrood

Er komt een beetje schaamrood op mijn wangen als ik zie hoe lang het geleden is dat ik hier nog wat heb gepost. Ik heb mijn lezers verwaarloosd.

Ondertussen ben ik zo goed als genezen. Nog wat hoesten, maar ook dat vermindert met de dag.

Wat is er vorige week allemaal gebeurd?

Maandagavond hadden we de nieuwjaarsreceptie van UNIZO. Samen met collega-handelaars een glaasje drinken is altijd ontstressend.

Woensdag was Brecht jarig. 12 jaar !! Een mijlpaal in een mensenleven hé. Wat voelde hij zich groot. Bij ons is de traditie dat de jarige het menu van de dag mag beslissen. Hij koos voor lasagne met frietjes. Een rare combinatie, maar voor éénmaal per jaar mag er eens iets zots gedaan worden. Brecht had maandagavond metserstaart gemaakt voor de kinderen van de klas. Iedereen vond het lekker, hij was (terecht) trots. In de namiddag deed hij mee met een netbaltornooi. Daar werden ze 3de. Gino en ik hadden geen afspraken voor woensdagavond, zodat we samen konden eten en nog wat TV kijken. Brecht heeft genoten van de dag. Het was een leuke verjaardag.

Donderdagavond was Gino niet thuis. Hij volgt opnieuw les in Syntra West. 13 weken heeft hij les op donderdagavond. Ik had het avondeten 's morgens thuis voorbereid en meegenomen naar de zaak. Maar de afspraken waren wat uitgelopen, zodat Gino rechtstreeks naar school reed. De werkmannen waren allemaal vroeg thuis. Dus er was geen reden om nog op de zaak te blijven om daar te eten. De kinderen moesten toch op tijd in hun bed. Dus heb ik 's avonds alle eten terug in de auto geladen om thuis op te eten.

Op vrijdag eten we nooit op de zaak. De vrijdag is frietjesdag en dat eten we altijd thuis. Zo hebben we toch een beetje een weekendgevoel. Vrijdagavond moesten Gino en ik naar de nieuwjaarsdrink (met broodjes) van de Landelijke Gilde. Ik had 1 kg kippefilet klaargemaakt voor bij de frietjes. Daarbij had Brecht 's morgens nog een champignonsausje gemaakt. Het had onze kinderen blijkbaar gesmaakt, want het vlees was bijna volledig op.

Zo is de vorige week voorbij gevlogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten