dinsdag 3 januari 2012

Een gelukkig nieuwjaar !!



Ik wens al mijn bloglezers en -lezeressen een zalig 2012 toe. Ik hoop dat jullie nog veel plezier beleven aan mijn blogjes.

Wij hebben de jaarwisseling op een andere manier gevierd dan dat we gewoon waren. Ieder jaar gingen we met onze groep naar een feestzaal/restaurant om samen te vieren met andere mensen. Er werd vorig jaar door enkelen uit de groep voorgesteld om het eens bij iemand thuis te doen. We wilden dat allemaal wel proberen. Wij waren de eerste kandidaat om ons huis 'ter beschikking' te stellen. Het groepje bestaat uit 10 personen + onze kinderen. We hadden het eten besteld, zodat we er zelf ook konden van genieten. En dat hebben we gedaan! Het is allemaal heel goed meegevallen! Het was gezellig samen, en een kwartier voor de jaarwisseling hebben we de TV aangestoken, zodat we konden aftellen. Na het aftellen werd er gezoend en een glas bubbels uitgeschonken. Daarna hebben we nog veel plezier gemaakt. Het was een gezellige avond en zeker voor herhaling vatbaar!

Nieuwjaarsdag is bij ons traditioneel (zoals bij veel mensen) de dag voor familiebezoek. Eerst naar mijn moeder, daarna naar mijn vader en daarna naar mijn schoonouders. Overal iets dinken en eten, ... Tegen de avond hadden we zeker geen honger meer.

Gisteren werd er bij ons niet gewerkt. Iedereen had recht op zijn dag verlof van 1 januari. Gino en ik hebben wat langer geslapen en zijn dan naar de zaak gekomen. We hebben onze hersenen gepijnigd op de planning voor de komende weken. Daarna hebben we de stocktelling voorbereid en nog de bureau gekuist. Ik wou perse nog graag wat gaan wandelen. Brecht wilde heel graag verder werken aan zijn kippehok in wording. Dus na het kuisen gingen we eerst naar huis. Ik hing nog een wasmachientje op boven, terwijl de mannen aan het kippehok werkten. Daarna zijn we met de auto naar Tillegembos in brugge gereden en heb ik toch nog kunnen genieten van een uurtje wandelen.

De eerste werkdag van het jaar ... En ja hoor, ook bij ons is de eerste werkdag de stocktelling. Al onze mensen zijn dan in het magazijn om de stock te noteren. Gelukkig waren al heel wat artikels 'voorgeteld' en lag een briefje met het aantal in het magazijnbakje. Ik wil onze werkmakkers dan altijd verwennen, want het is echt een saai werkje. 's Middags krijgen ze sowieso soep. Na de middag staat een grote pot koekjes/pralines/chips in het magazijn, tegen 16u ben ik taart gaan halen en als beloning krijgen ze bij het beƫindigen van de stocktelling een jenevertje aangeboden. Dit jaar waren we om 18u klaar. Dit is veel vroeger dan andere jaren. Het werk van vorige week heeft geloond ... Vanaf morgen is het weer echt werken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten