vrijdag 30 december 2011

Huishouden en magazijn

Ik krijg mijn huishouden nog niet direct terug op de rails. Maandag ben ik niet naar de zaak gekomen. Ik ben bijna de hele dag bezig geweest met het opkuisen na het feest en Gino heeft zich vooral bezig gehouden met het terugbrengen van tafels en stoelen. Hij is ook enkele uren naar de zaak geweest. Voor de rest van de week zijn we iedere morgen een half uur later opgestaan. Dat is natuurlijk een half uur minder tijd om aan het huishouden te werken. Woensdagavond heb ik ook niet aan het huishouden kunnen werken. Ik heb samen met de kinderen 480 nieuwjaarskaarten in enveloppen gestoken, een adressticker en een postzegel opgeplakt. Ik hoop dat de meeste klanten het kaartje nog op de valreep dit jaar krijgen.

Op de zaak zijn we vooral bezig met het magazijn. Voor een buitenstaander klinkt dit misschien raar, maar een magazijn is iets waar je voortdurend moet aan werken. Er komen nieuwe producten bij, er vallen producten weg, het aantal van bepaalde producten verhoogt en verlaagt. Dit zorgde er voor dat het magazijn niet meer logisch en ordelijk stond. Daarom hebben we er deze week ons 'project' van gemaakt om het magazijn weer in orde te krijgen. Zo proberen we voor ieder product een magazijnbakje te voorzien. Daar is natuurlijk plaats voor nodig, dus moet er geschoven worden, soms veranderen van rek, enz. Het is een hele karwei, maar het einde is in zicht. Ondertussen zijn de kinderen bezig met de voorbereiding van de stocktelling. Volgende week dinsdag zijn onze werkmakkers de hele dag bezig met de stocktelling. Mathias en Brecht zijn nu al op veel plaatsen voorgegaan en hebben de inhoud van de magazijnbakjes geteld. Ieder geteld bakjes kreeg een wit blaadje. Dat scheelt heel veel natuurlijk. Nu moet alles nog in een hele lange lijst ingevuld worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten