dinsdag 27 december 2011

Zo weinig tijd ...

... en zo veel te vertellen.

Er is in de laatste 3 weken heel veel gebeurd wat ik wil vertellen.

Niko
2 weken geleden waren we uitgenodigd voor een opleiding en rondleiding bij Niko. Niko is vooral gekend voor zijn schakelaars en stopcontacten. Ook hebben ze al enkele jaren een domotica-systeem. Nu hebben ze een nieuw systeem en dat was dan ook de reden van de uitnodiging. In de voormiddag kregen we opleiding over het nieuwe systeem, in de namiddag was een fabrieksbezoek gepland. De dag werd afgesloten met een bezoek aan de brouwerij van Palm. Het was een interessante dag. Het was die dag op de bureau wel heel druk geweest. Onze bediende had heel de dag haar handen vol met opnemen van telefoons en bedienen van klanten. Die vrijdag ben ik heel de voormiddag bezig geweest met het regelen van zaken die de donderdag niet geregeld konden worden.

Kerstversiering
Het versieren van ons gebouw is precies een 3-stappenplan. Begin december heb ik de winkel versierd met kerstversiering. De week daarop werd de kerstverlichting buiten gehangen. Vorige week werd dan de kerstboom buiten geplaatst. Het is een mooie kerstboom van 3 meter hoog. Ik was zo blij dat de kerstversiering compleet was, maar sinds dit weekend slaat de electriciteit 's nachts uit, dus hebben we voorlopig de kerstlichtjes uitgelaten. Ik hoop dat we toch nog 2 à 3 weken kunnen genieten van de versiering en verlichting.

Eindejaarsdrink
Vorige donderdag was er bij ons eindejaarsdrink. Alle werknemers blijven dan na het werk om te drinken op het einde van het jaar. Het hele jaar door sparen we de champagnes/cava's/schuimwijnen die we kado krijgen van leveranciers. Deze worden dan uitgedronken op de eindejaarsdrink. Ik voorzie altijd een hele lading hapjes om de drank wat te neutraliseren. Er werden vorige donderdag gemiddeld 30 hapjes per persoon gegeten. Die hapjes zijn die mannen hun avondeten, en na een dag werken in de winterkou kunnen ze toch wat eten. Maar het is ze gegund!

Kerstdag
Ondertussen is kerstdag alweer gepasseerd. Kerstdag is bij ons een drukke dag, want dan komt de hele familie. Ik zeg wel "een drukke dag", maar het is vooral een dag van genieten, want wij houden graag feestjes. Zaterdag hebben we de hele namiddag met ons gezin gekookt. Gino was 'chef hapjes', ik was 'chef dessert', Mathias 'chef vlees' en Brecht 'chef patat'. De maaltijd was weer helemaal gelukt. Iedereen lustte wat we hadden klaargemaakt. En zoals de spreuk het zegt : "het mooiste moment is het complement".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten