woensdag 6 oktober 2010

Drukke tijden

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geblogd. Ik hoop dat jullie het me vergeven. Het zijn hele drukke tijden geweest de laatste weken, maar eigenlijk is dat geen excuus. Door de drukte door had ik het idee dat ik geen interessant nieuws te vertellen had, maar wat voor mij mijn gewone doen is, is voor jullie, bloglezers, misschien gewoon leuk om weten.

Ik was met verschillende dingen bezig. Eerst en vooral was het vooral druk op de zaak. Er waren heel wat telefoons, klantbezoeken, ... Daarnaast probeer ik ook mijn facturatie bij te benen, want mijn map puilt uit! Als klap op de vuurpijl hadden we deze week een belastingscontrole. Dit zou doorgaan bij de belastingscontroleur op kantoor samen met de boekhouder. Ik moest er gelukkig niet bij zijn, maar had er wel wat voorbereidingswerk aan, zodat de boekhouder alle nodige papieren had. Maandag is de boekhouder ziek gevallen, dus de controle is uitgesteld, maar alles ligt mooi klaar! En dan zat ik nog in de organisatie van 'Zevekote in Zicht'. Een leuk initiatief van de gemeente, waarbij verschillende verenigingen moeten samenwerken om het dorp in de kijker te stellen. Dat vraagt natuurlijk een hele organisatie. Er is heel wat tijd ingekropen. Het was een leuke dag, maar toch ben ik blij dat het voorbij is. De voorbereidingen vroegen eigenlijk iets te veel van mijn kostbare tijd. Mijn schoonmoeder ligt nog steeds in het ziekenhuis. Ik probeer toch 2 à 3 maal per week te gaan, dus ook daar is er wat tijd ingekropen.

Thuis krijg ik het huishouden terug op de rails. Mijn streefdoel is om de donderdag alle propere was opgeplooid en gestreken in de kasten te krijgen. Deze week lukte dit mij gisteren (dinsdag-) avond al! Dat zorgt er voor dat ik wat extra tijd heb voor andere dingen deze week. Gisterenavond heb ik na mijn koorrepetitie nog 2 potten soep gemaakt. Met het programma 'hobbykok' op de achtergrond, had ik het gevoel dat ik niet alleen aan het koken was. Deze morgen heb ik ook volledig in de keuken gespendeerd : aardappelen schillen, worteltjes stoven, soep mixen, vlees bakken, ... het eten voor vanavond is bijna volledig klaar! Misschien lukt het me om vanavond vroeg te gaan slapen, want het al de hele week laat 's avonds. Gino komt telkens rond 22u30 - 23u thuis. Ikzelf blijf bezig met het huishouden tot rond 22u, en wacht dan wel op hem om dan samen te kunnen gaan slapen. Deze morgen voelde ik dat het moeilijk was om uit mijn bed te komen. Een hele goede reden om vanavond vroeg onder de wol te kruipen!

1 opmerking:

  1. ..." moeite om in de morgen uit je bed te komen" ...
    Klinkt niet zo onbekend hoor, hebben wij ook wel eens last van

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen