zaterdag 23 oktober 2010

Gino's hobby

Nu denken er velen waarschijnlijk : heeft Gino een hobby? Ja, maar het is eentje die hij niet veel kan uitoefenen. Gino volgt de kooklessen voor mannen bij de Landelijke Gilde van Zande. Hij zegt vaak lachend : het is mijn enigste hobby. Dit is in totaal slechts 3 lessen en daarna een finale. De finale houdt in dat de dames uitgenodigd worden en dat de heren koken. Vrijdag was het de finale. Dit is 1x per jaar dat hij de zaak vroeger verlaat voor het 'plezier'. Gino houdt heel erg van koken, maar heeft daar anders heel weinig tijd voor. Ik gun het hem van harte! We waren uitgenodigd tegen 20u. Om 18u30 heb ik de zaak gesloten, want ik moest ook Mathias nog brengen naar Leffinge. Hij ging bowlen met het KLJ. Maar eerst moesten Mathias en Brecht nog eten en moest ik mij nog klaar maken. Mathias was op tijd, ik was zelfs iets te vroeg. We werden onthaald met een cava met zelfgemaakte hapjes. Daarna kregen we gerookte eendeborst met peer, gevolgd door een schorsenerensoepje. Het hoofdgerecht was fazant met opgevulde champignon en gevulde aardappel, allemaal heel lekker. Er werd afgesloten met een dessertbord gevolgd door koffie met versnaperingen. De mannen hadden hun best gedaan, want het was allemaal heel lekker!

Voorlopig is het kabeltje van mijn fototoestel zoek, maar binnenkort mag je wel foto's van deze avond verwachten.

Zondag is rustdag, ook bij ons, maar dat wil niet zeggen dat we stil zitten. Gisteren hebben we wat langer geslapen, want niet alleen vrijdagavond maar ook zaterdagavond was laat. Na het ontbijt ben ik groenten en fruit gaan halen. Gino en Brecht hebben ondertussen de was uitgehangen en nog een stuk van het huis gedweild. Daarna zijn we richting kliniek gereden om Gino's moeder een bezoek te brengen. Tegen 12u30 zijn we daar vertrokken. Het eten was gelukkig al wat voorbereid door Gino. Tegen 13u waren we aan het eten. Na de maaltijd zijn we richting Zevekote gereden. Na wat opzoekingen op de computer was het toch al ruim 15u30. We hadden de keuze : de loods opruimen of nog een rekening aanpakken. We zijn voor het eerste gegaan. Hier en daar waren rommelhoekjes ontstaan. We zijn er met z'n vieren ingevlogen. Na het opruimen hebben we nog eens de vloer met water gekuist. Het resultaat mag er wel zijn! Het is nog niet perfect, maar het is toch leuk om te zien. De kinderen zijn iets vroeger naar huis vertrokken, want ik had beloofd dat ze cake mochten bakken. Een lekker dessert als beloning!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten