dinsdag 7 september 2010

Niet mijn favoriete werkje

Ik ben bezig met het controleren van de betalingen. En neen, dit is niet mijn favoriete werkje. Ik probeer dit iedere eerste week van de maand te doen. Zo zit er een vast stramien in. Het is telkens een hele karwei. Het eerste is de betalingen in mijn facturatieprogramma inputten. Daarna controleer ik de hele lijst openstaande facturen. Daar moet ik meestal nog tal van aanpassingen doen. Bijvoorbeeld een creditnota die een factuur opheft, beide moeten weggeboekt worden uit de lijst. Een ander voorbeeld is van een bepaalde klant die nog op een creditnota wacht. Als de volledige lijst afgewerkt is, klik ik op het knopje "aanmaningen". Dan komt een lijst te voorschijn van de (volgens de computer) af te printen aanmaningen. Eenmaal de aanmaningen afgeprint zijn, worden die nogmaals gecontroleerd. Sommige aanmaningen worden niet opgestuurd, omdat er wordt onderhandeld over de factuur, of omdat Gino nog een probleem moet gaan bekijken. In totaal zit ik hier vaak 1 à 2 dagen aan. Ik ben telkens blij als ik er mee klaar ben. Facturen maken geeft toch een beter gevoel, dan het opsturen van aanmaningen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten