maandag 7 december 2009

Kerstmis is in het land

Het is alsof iedereen flink gewacht heeft op het sinterklaasweekend om de kerstspullen uit te halen. Pas dit weekend zie je overal kerstversiering. Vorige week kon je wel hier en daar een kerstboom in een woning zien staan, maar dat was eerder een enkeling. Nu is het volop kerstsfeer. Ook bij ons is het volop kerst. Ook ik heb de winkel in kerst versierd. Dit jaar heb ik het heel sober gehouden : 4 verlichte sterren in de etalage en grote kerstballen aan onze grote verlichtingsstructuur in het midden van de winkel. Buiten hebben we ons reclamebord met lichtjes versierd, en ook de 2 laurierboompjes die aan onze voordeur staan hebben lichtjes gekregen. Mijn kerstboom staat er jammer genoeg niet. De gepaste pot is nog niet op de zaak geraakt. Een dezer dagen zal dit zeker gebeuren. Nog een grote sneeuwman boven mijn toonbank en een beetje versiering op de grote tafel in de toonzaal en dan ben ik klaar.

Gisteren waren we van plan om een hele dag op de bureau te werken. Zoals ik op mijn vorige blog al vermeldde is het ook in de administratie druk op het einde van het jaar. Een dringende herstelling heeft de plannen enigszins verandert. Gino is rond 9u vertrokken, terwijl ik thuis wat huishouden heb aangepakt. Tegen de middag was hij thuis. Na het eten zijn we samen naar de bureau getrokken. Daar hebben we onder andere de 1000ste factuur voor dit jaar gemaakt (historisch moment, want we hebben nog nooit 1000 facturen in een jaar gemaakt). Rond 19u zijn we naar huis geweest en hebben we samen nog de kerstboom in huis gezet. Zo is het ook thuis al een beetje kerstmis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten