vrijdag 11 december 2009

De telefoon ...

Telkens de telefoon rinkelt heb ik weer schrik om op te nemen. Neen, ik ben niet plots verlegen geworden of zo. Maar ik krijg deze week heel wat telefoonoproepen van mensen die vragen om een bepaald werk nog te doen voor het einde van het jaar. Het is telkens weer frustrerend, voor mij en voor onze klanten dat ik moet melden dat het waarschijnlijk niet meer zal gaan. Soms krijg ik zelfs reacties die nogal zwaar aankomen. Natuurlijk, dringende herstellingen worden zeker opgelost. Mensen die zonder verwarming zitten, die geen electriciteit hebben, die een waterlek hebben, geen warm water, zelfs een slechte douchekraan, dat zijn werkjes die we zo snel mogelijk oplossen, zodat de mensen hun comfort niet verliezen. Het zijn vooral de werken die meer als een werkdag in beslag nemen die moeilijk nog te plannen zijn. Het jaar heeft ten slotte maar 3 weken meer te gaan. Daar komt nog eens bij dat onze werkmannen hun laatste dagen verlof opnemen tijdens deze weken. Ik heb afgesproken met Gino om deze namiddag de puzzel van dringend werk in combinatie van de verlofdagen en aantal werkdagen op te lossen (als er al niet weer een dringend werk op de proppen komt). Het wordt een moeilijke puzzel ...

Ik weet dat sommige klanten meelezen met mijn blog, wat ik heel leuk vind trouwens. Ik hoop dat ik niemand tegen de borst stoot. Ik wou gewoon eventjes de situatie schetsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten