woensdag 23 december 2009

Een bruisend nieuw jaar

Een gelukkig en bruisend 2010 !!

Dat is wat ik de lezers van mijn blog wil toewensen. Het is een beetje vreemd voor mij dat ik niet weet aan wie of zelfs aan hoeveel mensen ik dit toewens. Maar toch is het een welgemeende wens. Als je deze blog leest, wil het waarschijnlijk zeggen dat we elkaar op één of andere manier toch kennen. Ik wens dan ook iedereen het allerbeste toe voor het komende jaar.

Ik heb al een tijdje niets meer van mij laten horen, maar dat komt door de eindejaarsdrukte.
Woensdagavond hadden we een eindejaars-personeelsdrink. Dit is een traditie die behouden blijft. Er wordt dan rustig gepraat en wat gedronken, terwijl ik mij bezig hou met het maken van heel veel hapjes. Het was zoals altijd gezellig om eens met de collega's samen te zitten. Er wordt dan veel gelachen.

Donderdag ben ik een hele dag niet op mijn bureau geweest, wegens de voorbereidingen van kerstdag. In de voormiddag heb ik mij bezig gehouden met het klaarmaken van het feestmaal. In de namiddag heb ik nog wat boodschappen gedaan. Na 18u is Gino naar huis gekomen om mee te helpen met het eten klaarmaken voor kerstdag.

Kerstavond vieren we met ons gezin. Samen gezellig aperitieven, terwijl we de kadootjes uitdelen aan elkaar. Daarna eten we dit jaar wok. Ieder op zijn beurt een gerecht klaarmaken in de wok. De kinderen vonden dit ook leuk. Om 23u30 vertrokken we naar de kerk voor de middernachtmis. Daar zong ik mee met het koor, waardoor we wat vroeger moesten aanwezig zijn. Brecht speelde mee met het kerstspel tijdens de mis, dus hij moest ook op tijd zijn. Gino en Mathias zijn dan ook maar meegekomen met ons. Na de middernachtmis wordt er een jenevertje gedronken met de kerkgangers.

Kerstdag is het een drukte bij ons. De hele familie is uitgenodigd voor het kerstmaal bij ons. Vorige week hebben we het aantal personen geteld, we waren verbaasd toen we aan een getal van 28 kwamen. Dat is de reden waarom we op kerstavond een klaargemaakte schotel eten. Op 24 december ben ik bijna een hele dag bezig met de voorbereidingen voor kerstdag.

2de kerstdag organiseerden we met het Davidsfonds (waarvan ik ook in het bestuur zit) Vlaanderen zingt kerst. Er werden 21 liedjes samen gezongen. Allemaal vlaamse kerstliedjes. Iedereen heeft zich geamuseerd. Dit is zeker voor herhaling vatbaar!

Gisteren zondag waren we uitgenodigd bij mijn moeder voor het eten van een stuk taart.

Zo zie je hoe druk het eindejaar kan zijn. Tussenin hebben we zo veel mogelijk op de bureau gewerkt. Ook Gino helpt met facturen maken, want mijn map 'te maken facturen' puilt bijna uit.

Dus zal ik maar vlug verder doen, zodat ik het jaar goed kan afsluiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten