zaterdag 4 mei 2013

Feestweek

We hebben wel wat te vieren de laatste tijd.

27 april
Dit is de verjaardag van Gino en is hij 43 jaar geworden. Het leuke was dat het op een zaterdag viel dit jaar. Daarom had ik hem voorgesteld om een hele dag niet op de zaak te zijn. Hij vond het onmiddellijk een goed idee om onze tuin wat verder af te werken. De werken in onze tuin zijn al sinds vorige zomer bezig, maar we vinden de tijd niet om er verder aan te werken. Op het einde van de dag zijn we dan nog samen met vrienden iets gaan eten.

30 april
Op deze dag zijn Gino en ik officieel 21 jaar getrouwd, "voor de wet" zoals ze zeggen. Dit is geen dag die we vieren, maar toch een belangrijke dag in ons leven hé. 's Avonds moesten we normaal naar een vergadering over waterontharders. Wegens omstandigheden zouden we er niet op tijd geraakt zijn, zelfs een uur te laat. Het was dan ook nog in Gent, dus hebben we beslist om niet te gaan. Dat gaf mij de mogelijkheid om naar de koorrepetitie te gaan die ik anders zou gemist hebben. Een repetitie om de vormselviering op te vrolijken met onze liedjes. Het is voor mij echt ontspannend om uit volle borst te kunnen zingen.

1 mei
De dag van de arbeid. Normaal is dat een dag voor ons om wat werk in te halen, maar dit jaar was het anders. Met de gezinsbond van ons dorp Zande hadden we een bedrijfsbezoek met daar-aan-gekoppeld een fietstocht georganiseerd. Ik moest in de voormiddag nog achter de drankjes voor de tussenstop. Om 12u45 stonden we met een groep van ongeveer 20 mensen klaar om te fietsen naar het baliehof www.baliehof.be . Daar ter plaatse kwamen nog eens 10 mensen ons vergezellen, die de voorkeur gaven aan de auto om er naartoe te rijden. We kregen eerst een koffie met chocomousse, daarna kregen we een bedrijfsfilm te zien en kregen we het verhaal te horen van de evolutie van het bedrijf, hartelijk verteld door Krista, de kaasboerin. Als afsluiter kregen we een rondleiding in de kaasproductie. Met onze fiets zetten we om 16u30 de terugweg in, opnieuw richting Zande.

2 mei
Dit is de dag waarop Gino en ik getrouwd zijn "voor de kerk". De dag van ons "groot" feest, ook 21 jaar geleden uiteraard. Op 2 mei hadden we jammer genoeg geen tijd om dit te vieren. De hele dag was zelfs heel druk, zodat we elkaar met moeite hebben gezien. 's Avonds had ik nog een vergadering en ben ik pas om 22u thuisgekomen. We hebben er toch nog een glaasje op gedronken.

Onze persoonlijke feestelijkheden zijn daarmee voor ons afgesloten.

De komende dagen en weken zijn we wel uigenodigd op communie-recepties en -feesten. Leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten