donderdag 29 maart 2012

Een snelle maaltijd

Hier is het al een beetje vakantie. De kinderen moeten niet meer naar school, en dan komt bij ons het vakantie-gevoel ook een beetje door. Het uur wordt minder nauwlettend in het oog gehouden. Zowel 's morgens als 's avonds. 's Morgens slapen we ongeveer 15 à 30 minuten langer. 's Avonds gaan de kinderen met de fiets naar huis en blijf ik nog iets langer op de zaak. Gisteren was hun eerste dag vakantie. Ik had ze dan ook letterlijk 'verlof' gegeven. Ze mochten de hele dag alleen thuis blijven.  Ze hadden er zeker van genoten. Het enige werkje dat ik ze had gegeven was : kamer schoonmaken. Rond 20u30 kwam ik thuis. Het avondmaal moest nog gemaakt worden, dus riep ik de hulp in van mijn kids. De start was een stuk varkensgebraad dat ik 's morgens uit de diepvries had gehaald. De taken waren vlug verdeeld : Brecht zou het vlees in reepjes snijden, Mathias zou de wortelen in stukjes doen en ik zou de aardappelen schillen. In een mum van tijd hadden we varkensreepjes in zoetzure saus (dit was wel een bokaaltje) met worteltjes en aardappelen. Om 21u zaten we aan tafel met een goed gevulde wokpan. Wat een team!

1 opmerking: