zaterdag 9 april 2011

Wat gaat de tijd snel

Al enkele malen had ik gedacht : dat moet ik eens op mijn blog zetten, maar het is er telkens niet van gekomen. En ondertussen zijn we al enkele weken verder. Wat gaat de tijd toch snel. Ik heb vaak het gevoel : wat heb ik vandaag eigenlijk gedaan, terwijl ik toch heel de dag bezig ben. Erika is vooral bezig met de achterstand van de facturen in te halen, maar helpt ook met andere administratieve taken. Vandaag staat in het teken van de gezinsbond van Zande. Gino en ik zitten samen in het bestuur van de gezinsbond. Vanavond is het Bondsfeest met daarbijhorend een "koetjesreeptombola". We verkopen koetjesrepen in plaats van tombolabonnetjes.

Op ieder koetjesreep staat een nummer. Voor vanavond hebben we weer meer dan 100 tombolaprijzen. In totaal zijn we met 56 personen vanavond, dus bijna iedereen zal gemiddeld 2 prijzen meehebben. Het ophalen van de tombolaprijzen is een groot werk. Iedereen doet zoveel mogelijk zaken in de buurt en vraagt als een tombolaprijs mogelijk is. Sommigen geven echte prijzen, andere geven waardebonnen. Wij vragen tombolaprijzen aan onze groothandels. Ook daar zitten vaak mooie prijzen bij. Het hele jaar door spaar ik al heel wat bijeen. Vaak, als we een grote hoeveelheid materiaal kopen, zit daar een gratis geschenk bij. Dat gaat dan in de "tombolakast". In het aanbod van vanavond zit : een haardroger, een frietpan, een MP-3 speler, een weegschaal, een croque-machine, heel wat schoonheidsproducten, een tuinstoel, heel wat DVD's, boeken, ... Het gaat vaak niet over de prijzen, maar vooral de ambiance die er mee gepaard gaat. Het wordt zeker en vast een leuke avond.

Morgen hebben we geen verplichtingen. We zullen weer voor een groot stuk van de dag bezig zijn in de bureau, maar toch ben ik van plan om op één of andere manier te genieten van het mooie weer. Misschien fietsen of wandelen, of gewoon genieten van onze tuin, we zullen wel nog zien.


O ja, nog even een correctie. In mijn vorige blog vermeldde ik dat we 200 liter water hadden in onze zonneboiler. Maar Gino heeft me op de vingers getikt. Het zijn er wel degelijk 400 liter. Ondertussen hebben we nog steeds genoeg warmte van de zon om ons water op te warmen, alhoewel ik eerlijkheidshalve wel moet toegeven dat ik 1 dag heb moeten douchen met een watertemperatuur van ongeveer 35°C. Dat was toch wat frisjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten