zaterdag 19 maart 2011

een lange dag

Gisteren was een lange dag. Mathias ging namelijk met school naar Londen. De bus vertrok om 5u30 in Brugge. Dat betekende dus om 4u30 opstaan en om 5u vertrekken. Die spreuk van ochtendstond ... vond ik plots niet meer zo interessant. De avond voordien geraakte ik maar om 11u in mijn bed, dus het was een korte nacht. Door de schrik om mij te overslapen, ben ik dan nog een paar keer wakker geweest tijdens de nacht. Mijn biologische klok heeft mij gewekt om 4u25 's morgens. Toch raar hé. Maar zo was ik op tijd wakker en is Mathias op tijd bij de bus geraakt. Tegen 6u was ik weer thuis. Zo kon ik rustig de tijd nemen om te douchen en wat aan de was te werken. Tegen 8u zat ik weer aan mijn bureau. Daar had ik het toch soms moeilijk om mij te concentreren. De vermoeidheid nam soms de overhand. Om 19u30 heb ik de bureau verlaten, want ik had boodschappen besteld die ten laatste 19u45 moesten opgehaald worden. Als ik terug was van het grootwarenhuis, was ook Gino aangekomen. Samen met Brecht hebben we dan de boodschappen weggestoken en het eten klaargemaakt. Echte vlaams kost : biefstuk friet met sla. Tegen 22u hebben we ons in de zetel geploft. Mathias zou om middernacht terug zijn, dus moesten we nog eventjes opblijven. Maar ik ben in slaap gevallen in de zetel. Om 23u15 kregen we bericht van Mathias dat we mochten vertrekken. Gino zou Mathias wel gaan ophalen. Ik wilde wel meegaan, als gezelschap, zo zou hij niet in slaap vallen, hé. Brecht wilde ook mee, want hij is graag op de baan. Dus zijn we met 3 vertrokken om Mathias op te halen. Mathias stond ons al op te wachten als we daar aankwamen. Mathias vertelde dat hij niet had geslapen op de bus, dus het was ook voor hem een lange dag. Tegen 12u30 's nachts waren we terug thuis, met 2 slapende kinderen op de achterbank... Het zijn geen schoolreizen meer zoals vroeger hé!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten