dinsdag 31 augustus 2010

De laatste dag van de vakantie

Vorige week donderdag was het moment om de boeken van school op te halen. In de voormiddag moesten we naar Diksmuide voor Brecht. Om 10u30 was Gino in de zaak, dus kon ik vertrekken. De boekenverkoop was goed georganiseerd, het ging vlot. We hadden naast boeken ook nog een stofjas mee voor de praktijklessen. Ik had nog wat tijd over voor de middag. Ze hadden allebei nog een nieuwe boekentas nodig. Gelukkig vonden we een gezellig winkeltje in Diksmuide die heel wat keuze had in boekentassen. Met wat deskundige uitleg hadden ze tegen de middag allebei een boekentas gevonden. 's Middags hebben we vlug gegeten, in de zaak samen met Gino. Daarna zijn we vertrokken richting Brugge. Eerst naar de school van Mathias, om zijn boeken op te halen. Ook daar ging het vrij vlot. Daarna zijn we naar het station gereden. Mathias zijn abonnement had ik reeds enkele weken betaald, maar nog niet ontvangen. Ik wou dat regelen in de lijnwinkel terwijl ik het abonnement voor Brecht ging kopen. Er stond natuurlijk een lange rij te wachten. De dame zei dat ik korting kon krijgen voor een tweede abonnement, als ik een document van de gemeente mee had. Dat had ik natuurlijk niet. Het probleem van Mathias zijn abonnement moest ze telefonisch melden en vragen wat er mee te doen. De telefoonlijn bleek telkens bezet. Na ongeveer 20 minuten wachten wist ze dat ik een verklaring moest tekenen dat we het niet hadden ontvangen. Ze zouden het abonnement opsturen. Daarna moesten we iets verder doorrijden in Brugge om kabel op te halen. De kabel zou klaar liggen. Dat was jammer genoeg niet het geval. Dus moest ik ook daar weer wachten. Toen we alle materiaal hadden, heb ik geprobeerd om zo vlug mogelijk een weg te banen door het drukke verkeer (het was ondertussen al rond 17u). Om 17u30 was ik terug thuis. Ik was blij dat ik weer op mijn bureau mocht werken. De baan doen is toch niets voor mij, ik zal het toch aan Gino overlaten.

Vandaag is de laatste dag van de vakantie. De kinderen zijn dan ook druk bezig met de voorbereidingen. Voor het ogenblik is dat boeken kaften. Daarna moet ik nog naar Oostende achter het abonnement voor Brecht. Gino ging nog samen met Brecht gaan kijken waar hij zijn fiets bij de bushalte kon 'parkeren'. De laatste voorbereidingen hé. Voor Brecht is het een volledige nieuwe start : nieuwe school, met de lijnbus, ... Ik ben benieuwd hoe het morgen zal verlopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten