donderdag 1 april 2010

Examens en .. buizen

De examens zitten er op. Dat geeft toch al een beetje het vakantiegevoel. Mathias is sinds dinsdagmiddag thuis. Brecht is ook blij dat hij niet meer moet leren. Hij moet wel nog naar school, maar daar gaat het er ook kalmer aan toe. Gisteren hadden ze eucharistieviering. Vandaag komen ze nog eens samen met de kinderen van de andere afdeling van de school om herinneringen van de bosklassen op te halen. Morgen vieren ze Pasen. En dan komt de welverdiende vakantie. Vanavond mag ik het rapport van Brecht halen. Morgen is Mathias aan de beurt. Ik ben benieuwd.

En die buizen dan? Wel dat is een heel ander verhaal, dat niets te maken heeft met examens (of wat had u gedacht?). We hadden dringend buizen nodig voor een installatie in een varkensstal. We konden deze ten vroegste vorige donderdag bestellen. Ze werden ons beloofd tegen gisteren. Blijkbaar waren ze toch niet aangekomen, dus moesten we noodgedwongen kiezen voor kortere buizen. Maar beter dat dan geen buizen. Ze konden niet meer geleverd worden, maar we mochten ze zelf gaan ophalen. Ze zouden klaarliggen tegen 20u gisterenavond. Ikzelf was doodmoe en ook Gino was moe. Omdat ik aanvoelde dat ik nog weinig fut had om thuis nog veel aan het huishouden te werken, stelde ik aan Gino voor om mee te gaan. Het is ongeveer 45 minuten rijden naar die firma. Als ik weet dat Gino moe is, al voor hij vertrekt, ben ik toch een beetje ongerust. Als ik mee zou gaan, moest ik niet ongerust zijn, en zou de rit voor Gino aangenamer zijn. Na het avondeten zijn we vertrokken. De buizen moesten allemaal bovenop de camionette worden vastgebonden. We hadden de pech dat het serieus doorregende op dat moment. We waren allebei kletsnat om terug te keren. Rond 23u waren we terug. Een warme douche kan op zo'n moment wonderen doen. De buizen kunnen vandaag gelegd worden, zoals gepland.

1 opmerking:

  1. Hmm, soms loopt niet alles zoals het zou moeten lopen.
    En dan moet je inderdaad ingrijpen en korte metten mee maken

    BeantwoordenVerwijderen