donderdag 15 april 2010

Vakantie

De paasvakantie zit er bijna op. Ook wij hebben er een beetje van geprofiteerd door nu en dan eens een half uurtje later op te staan. Tijdens het schooljaar moet Mathias op tijd zijn voor de bus. Ik kan wel een pak minder doen doordat ik een half uur minder heb 's morgens. Toch slaag ik er in om mee te zijn in het huishouden. Ik steek wat minder tijd in het bereiden van het eten. Zo hebben we maandag de rest van zondag gegeten, dinsdag een broodmaaltijd gegeten en gisteren een omelet. Vanavond bak ik worst met rode kool. De rode kool is een overschot die nog in de diepvries zat. Deze morgen ben ik nog vlug eens door de kinderen hun kamer 'gewaaid' en heb wat vluchtig opgeruimd. De rest moesten ze zelf doen deze morgen. Maar als er al gestart is, dan gaat het nog zo snel. Ik heb wel gezien dat bij het opruimen, heel wat kleren in de wasmand zijn beland. Dus dat wordt een hele hoop was die moet verwerkt worden volgende week. Toch hoop ik tegen eind volgende week tijd te hebben gevonden om de garage op te ruimen.

De werken in de tuin zijn heel goed gevorderd. Vorige weekend is alles in gereedheid gebracht om de nieuwe beplanting aan te planten. Ook de rest van de tuin heeft een grondige voorjaars-opkuis gehad. Het is een hele mooie tuin!

Op mijn bureau gaat het werk wat minder vlot. Met de kinderen in de buurt is dat altijd wat moeilijker om door te doen. Volgende week zal ik het werk wel wat inhalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten