donderdag 30 januari 2014

Naar de garage ...

Onze bestelwagens (of camionetten) moeten gelukkig niet veel naar de garage. De camionetten doen heel weinig kilometers omdat wij heel regionaal werken. Ik ben blij dat we niet zoveel garage-bezoeken hebben, want dat is een hele regeling. Sowieso gaan alle bestelwagens 1x per jaar naar de garage voor onderhoud en keuring. Maar dan zijn de techniekers die voor minimum 1 dag kwijt natuurlijk. De camionette is het magazijn en werkplaats van onze techniekers, zonder kunnen ze niet werken. Daarom proberen we dit zoveel mogelijk te regelen op een verlofdag van de techniekers. Dan komt er ook nog bij dat de camionette moet naar de garage gebracht worden en teruggehaald worden. Dat is een werkje voor Gino en ik 's morgens of 's avonds.

Vorige week moesten 2 camionetten 'binnen'. Gelukkig konden we dit regelen op 2 opeenvolgende dagen. Woensdagmorgen moesten we onze oudste camionette (14 jaar) naar de garage. De woensdag is altijd een moeilijke dag. Dat is de dag dat ik Brecht naar de bushalte breng. Tegen 7u48 moet ik dus ter plaatse zijn. Een bus wacht niet hé. Dus op tijd zijn is de boodschap. Gino gaat altijd eerst naar de loods om enkele voorbereidingen te doen.  Hij belt mij dan op wanneer hij vertrekt. Ik vertrek rond hetzelfde tijdstip. Het is ongeveer een kwartier rijden naar de garage. Na een vlugge uitleg laten we de camionette in de garage en keren we vlug samen terug naar de zaak. Als het op woensdag is moet ik, na het afzetten van Gino, terug naar huis rijden achter Brecht en hem dan naar de bushalte brengen. Daarna keer ik terug naar de firma.

Zoals ik al zei : een hele regeling die toch een uurtje in beslag neemt. Dus geen tijd dan voor huishoudwerk :) .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten