dinsdag 7 januari 2014

Een gelukkig nieuwjaar

Ik wens al mijn lezers een gelukkig nieuwjaar toe.

Mijn nieuwjaarsgeschenk :  een extra lange blog met extra veel foto's.

Ik heb ook veel te vertellen, want ik ben hier al een tijdje niet meer geweest.

De plaatselijke krant :

Onlangs stonden we in de streekkrant. Het was een speciale editie met heel wat handelaars van Gistel. We werden gevraagd om hier ook aan mee te doen. Dat deden we graag natuurlijk. Reclame is altijd welkom. En het had effect, want de dag dat dit artikel verscheen stonden 2 nieuwe klanten in de winkel, die vertelden dat ze ons nog niet kenden, maar via de streekkrant wel.
 
 
Eindejaarsfeesten :
 
 
De trouwe lezers weten dat we heel wat feesten hebben tijdens het eindejaar.
De laatste gewerkte vrijdag van het jaar is het traditioneel "eindejaarsdrink". Dit kon echter niet doorgaan op die vrijdag, want we hadden beloofd mee te helpen aan een evenement van een plaatselijke vereniging. Dus hebben we het verschoven naar de donderdag. Zoals ieder jaar staan de flessen klaar die we krijgen van onze leveranciers. Deze worden het ganse jaar gespaard. Ieder drinkt wat hij wil, want we krijgen schuimwijn, wijn, bier, ... We zorgen natuurlijk voor een veilige thuiskomst, want ik ben BOB van de avond. Er was gelukkig nog een vrijwillige BOB en enkele 'verstandige drinkers', zodat ik maar 2 personen naar huis heb moeten brengen. Ik heb jammer genoeg geen foto van de lege flessen, maar heb wel enkele sfeerbeelden.
 
sorry voor de slechte kwaliteit, maar deze zijn met mijn GSM getrokken
 
Het volgende feest dat we moesten voorbereiden was kerstdag zelf. Weeral volgens traditie,  wordt dan de hele familie uitgenodigd, alle broers en zussen van Gino en van mij. Dit jaar waren we met 22 personen. Het vraagt wel wat organisatie, maar alles lukt altijd. We zijn het ondertussen ook al 22 jaar gewoon. Ik ben op 24 december pas om 17u thuisgekomen. De tafel had ik al de zaterdag vooraf gedekt.

 
Een goede voorbereiding en een simpel menu zijn de geheimen om zo'n feest te doen slagen. Dit was het menu :
* aperitief met 4 hapjes
* opgevulde zalm
* ardeens varkenshaasje met jagerssaus, gratinaardappelen en knolselderpuree
* dessertbordje
 
Het meeste was zelf bereid. Enkel de gratin aardappeltjes waren diepvries en het dessertbord waren mini-dessertjes die we besteld hadden bij www.milki.be die een klant is van ons. Alles zelf bereiden is voor ons bijna onmogelijk omdat we op 24 december ook nog werken. Op 24 december hadden we al een groot stuk voorbereid tegen 20u. Dan gaan we over tot zelf aperitieven en uitdelen van kado's. Daarna eten we (weeral een traditie) fondue. Tegen 23u30 wordt ik verwacht in de kerk, om samen met het koor de middernachtmis te verzorgen. Op 25 december zijn we om 7u30 opgestaan, want we moesten nog de hapjes voorbereiden en nog enkele zaken klaarzetten zoals aperitiefglazen en zo. We hadden ruim gerekend, we zouden gemakkelijk klaargeraken. Maar om 8u30 ging de telefoon. Een bakker belde in nood dat zijn oven niet meer wilde werken. Hij had gehoord van een collega bakker dat we wel zouden opnemen en hem depanneren. Gino is er vlug naartoe gereden. Na heen en weer rijden naar het magazijn voor het juiste onderdeel was de bakker geholpen. Tegen 10u45 was Gino terug. Eventjes een tandje bijsteken was de boodschap, want de tijd was nu wel krap geworden. Toch was alles geslaagd en hebben we er weer een leuk en lekker feest van kunnen maken.
 
Oudejaar hebben we bij Gino's broer gevierd samen met nog enkele andere koppels. En nieuwjaardag bezoeken we de ouders, zonder vaste afspraken.
 
Zo is het jaar opnieuw gestart.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten