zaterdag 8 september 2012

Veranderingen

Ja er is wat veranderd. We hebben in 2 weken tijd 2 mensen aangeworden. Eén electricien en één loodgieter. We zijn nu in totaal met 9 arbeiders en 1 bediende : een ploeg van 10 mensen.

Deze week hebben Gino en ik ons eens heel goed bezig gehouden met de planning. Het was een hele klus. Hoe groter de ploeg, hoe meer voorbereiding dit vraagt hé. We zijn gestart met een zo volledig mogelijke lijst te maken van alle uit te voeren werken, groot en klein. Dit heb ik proberen te visualiseren door iedere tak (sanitair, verwarming, CV) te fluoriseren met een andere kleur. De volgende stap was bepalen in welke maand dit moet uitgevoerd worden. Daarna hebben we de volgende 3 weken in detail gepland, namelijk wie gaat wanneer waar naartoe. Pff, ik ben blij dat we al zo ver staan. Het is misschien moeilijk om het je in te beelden, maar zo'n planning maken voor 9 mensen is niet simpel. Ik hoop dat we de tijd krijgen om op dit systeem verder te werken. Eenmaal alles gepland is, hebben we er ook zicht op wat moet besteld worden, zodat alles tijdig geleverd wordt.
Onze werkmannen waren gisteren blij : ik had nieuwe werkkleren voor ze besteld.


Zo zijn we volledig voorbereid voor een druk najaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten