dinsdag 29 april 2014

Feest!

Vorig weekend was een feestweekend.

Vrijdagavond waren we uitgenodigd voor een pensioensfeest. Viviane, die al 44 jaar (!) bij onze groothandel werkte heeft de beslissing genomen om op pensioen te gaan. Het was een gezellig samenzijn. Geniet van je verdere leven, viviane!

Zaterdagavond hadden we ons personeel (met gezin) uitgenodigd voor ons 'personeelsnieuwjaarsfeest'. Ja, dat is inderdaad wat laat in het jaar. Maar door ons druk sociaal leven kon het echt niet eerder. In totaal waren we met 23 mensen die aan tafel zouden schuiven. Eten klaar maken voor zo'n grote groep vraagt heel wat voorbereiding. Zeker omdat we ook vrijdagavond niet konden verder werken. Daarom had ik donderdag al de tafel gedekt :
 
Zaterdag kreeg ik 'verlof'. 't Is te zeggen : we hadden het zo geregeld dat Gino op bureau kon blijven, zodat ik niet naar de zaak moest komen. Daar was ik wel blij mee, want we maken (zoals altijd) alles zelf klaar. Ik was eigenlijk goed op tijd klaar en kon mij op tijd klaar maken. Er werd heel wat afgelachen en gepraat. Een gezellige sfeer! Hier wat sfeerbeelden :
de voorgerechtjes
 
 
Zondag mochten we Gino's verjaardag vieren. We zijn gestart met een ontbijt. Gino had nog een cadeaubon liggen die hij had gekregen van zijn 'petekindje' Arne.
 
 
Na het ontbijt zijn we op de fiets gesprongen en hebben we samen met 2 andere koppels een ritje gemaakt van 30 kilometer. Na het fietstochtje hebben we op ons terras nog samen iets gedronken. Daarna zijn we er nog in gevlogen om de laatste restanten van het feestje van de avond er voor op te ruimen. Gino heeft de keuken aangepakt om alle schotels te doen verdwijnen en de kasten af te kuisen. Ik heb mij op de living geconcentreerd. Na een uur of twee stond alles weer op zijn plaats en was alles weer gedweild.
 
Om zijn verjaardag af te sluiten zijn we nog iets gaan eten. Daar kreeg hij van de restauranthouder als verjaardagskado een groot glas bier met ...
Het rietje heeft hij voor alle veiligheid maar aan de kant gelegd na de foto.
 
We hebben het zondagavond niet laat gemaakt, want de vermoeidheid van de avond er voor zat nog in onze kleren.
 
En traditioneel, stonden maandagmorgen de boterkoeken klaar voor ons personeel. Zo was zijn verjaardag weer een leuke herinnering!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten